Przydatne linki i strony:
Poniedziałek (16 III 2020):
- Na tacę wysyp dziecku mąkę, cukier, kaszę manną lub inny dostępny sypki produkt, przedszkolaki paluszkiem rysują na powstałej powierzchni wzory (maluchy: kółka, kwadraty itp., starszaki: literki i cyferki). Życzymy udanej zabawy.
Wtorek (17 III 2020):
Środa (18 III 2020):
- W ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" zrealizuj zagadnienie pod hasłem „Jestem bezpiecznym uczniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem". Obejrzyj z rodzicem prezentację multimedialną, a dowiesz się jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię, poznasz przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną, poznasz najważniejsze znaki drogowe, dowiesz się jak bezpiecznie bawić się z przyjaciółmi. Następnie wybierz i wykonaj jedno z proponowanych zadań. Materiały znajdziesz pod adresem:
- Ćwiczenia oddechowe nie muszą być nudne. Każdego dnia możesz wybrać kilka i świetnie się bawić z rodzicami, rodzeństwem. W poniższym linku propozycje ćwiczeń. Wybierz kilka z nich i wykonaj Miłej zabawy!
Piątek (20 III 2020):
- Zaplanowany wcześniej na dzisiaj pokaz mody wiosennej odbędzie się zgodnie z planem. Zapraszamy dzieci do samodzielnego przebierania się w stroje wiosenne (np. kolorystycznie nawiązujące do wiosny), a rodziców do przesyłania zdjęć przebranych dzieci.
Spróbuj zatańczyć, tak jak dzieci na prezentowanym filmiku.
Poniedziałek (23 III 2020):
- Przygotuj dla siebie i domowników zdrowe i pożywne kanapki. Nakryj do stołu. Zaproś rodziców i rodzeństwo na wspólne śniadanie.
- W ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" zrealizuj zagadnienie pod hasłem „Zdrowie jest najważniejsze". Obejrzyj z rodzicem prezentację multimedialną, a następnie wybierz i wykonaj jedno z proponowanych zadań.
Materiały znajdziesz pod adresem: LEKCJA 2 https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/
- Zaglądnij z rodzicem na stronę logopedyczną www.mimowa.pl , znajdziesz tam wesołe, kolorowe zabawy. Po wybraniu ćwiczenia, możecie wydrukować ciekawe zadania. Sprawdź się w zabawie logopedycznej razem z Mi, która chętnie się z Tobą zaprzyjaźni.
Wtorek (24 III 2020):
- Wymyśl własną grę planszową na dywanie, wyznacz ścieżkę, przygotuj pionki i kostkę, ustal zadania do wykonania oraz zasady gry i przestrzegaj ich. Dobrej zabawyJ
Środa (25 III 2020):
-
Stwórz wyjątkową budowlę z dostępnego materiału (klocków, kubków po jogurtach, rolkach po papierze itp.
-
Wykonaj poniższe ćwiczenia artykulacyjne:
- podnieś czubek języka za górne zęby na wałek dziąsłowy i zobacz w lusterku, czy Ci się udało,
- postukaj językiem w górny wałek dziąsłowy tak jak dzięcioł stuka w drzewo,
- policz językiem górne zęby,
- jeśli masz w domu krem czekoladowy, miód – posmaruj podniebienie. Buzia otwarta, a język zlizuje z podniebienia miód lub krem,
- kląskaj jak konik – najpierw powoli, potem coraz szybciej.
- chuchaj na lusterko i spróbuj coś namalować palcem na zaparowanym obszarze– pospiesz się, bo lusterko szybko odparowuje J
Czwartek (26 III 2020):
- Zapraszamy do skorzystania z linku: http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke gdzie znajdą dzieci dużo gier edukacyjnych z literkami.
- Zrelaksuj się i spędź popołudnie z ciekawą książką, to rozwinie twoje zainteresowania, wzbogaci słownictwo i rozwinie wyobraźnię. Po przeczytaniu bajki wybierz jednego ulubionego bohatera i narysuj go.
Zadanie dla Starszaków:
- Obejrzyj filmiki z literką „f”:
https://www.youtube.com/watch?v=0B7mSyY_ZnU
https://www.youtube.com/watch?v=-xmhpUCU5NE
https://www.youtube.com/watch?v=F8W3oi1I20E
https://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk
https://www.youtube.com/watch?v=e5pRuzVeyYA
- Obejrzyj filmiki z literką „f”:Ułóż na dywanie literkę z dostępnych materiałów np. z guzików, fasoli, sznurka itp. lub narysuj paluszkiem na rozsypanej mące. Możesz do tego również wykorzystać pomysł ze zdjęć:
Piątek (27 III 2020):
- Zrób z pomocą rodzica pieczątki z ziemniaków i stwórz niepowtarzalną pracę plastyczną. Podpowiedź jak wykonać pieczątki znajdują się na stronie: http://lubietworzyc.blogspot.com/2017/01/stemple-z-wykorzystaniem-ziemniakow-i.html
- Pobawcie się w odgadywanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku. Poproś rodzica aby zasłonił ci oczy chustką/szalikiem i podawał ci w zasięgu twoich rąk przedmioty z twojego otoczenia. Mogą to być klocki, małe piłeczki, a także akcesoria kuchenne (łyżeczki, foremki do ciasteczek) lub higieniczne (grzebień, szczoteczka do zębów itd. Spróbujcie opisać kształt, wielkość odgadywanego przedmiotu.
- Zbuduj namiot/ bazę z stołu, krzeseł i koców
Zadanie dla Starszaków:
Poniedziałek (30 III 2020):
- Weź kartkę gazety/ulotki reklamowej, potargaj ją na małe kawałki i porozrzucaj po podłodze. Ściągnij skarpetki i chodząc jak krab, łap skrawki papieru palcami stopy i wrzucaj je do pudełka/worka/kosza
- Spróbuj wykonać ćwiczenia do wierszyka:
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
Zadanie dla Starszaków:
- wyszukaj w gazecie 5 literek „F, f”
- dla chętnych pisz po śladzie literkę:
https://drive.google.com/file/d/1beQxIOuEs2cs-oNXSNkFp04Yde1eEqDD/view
Środa (18 III 2020):
· W ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" zrealizuj zagadnienie pod hasłem „Jestem bezpiecznym uczniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem". Obejrzyj z rodzicem prezentację multimedialną, a dowiesz się jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię, poznasz przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną, poznasz najważniejsze znaki drogowe, dowiesz się jak bezpiecznie bawić się z przyjaciółmi. Następnie wybierz i wykonaj jedno z proponowanych zadań.
Materiały znajdziesz pod adresem:
https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/
· Ćwiczenia oddechowe nie muszą być nudne. Każdego dnia możesz wybrać kilka i świetnie się bawić z rodzicami, rodzeństwem. W poniższym linku propozycje ćwiczeń. Wybierz kilka z nich i wykonaj J Miłej zabawy!
https://www.youtube.com/watch?v=zA85oayoC2Q
Pamiętaj! Staraj się aby wykonywać wdech nosem – wydech ustami.
Wtorek (31 III 2020):
- Przygotuj brązową i żółtą farbę (jeśli nie masz użyj plasteliny, bibuły lub kolorowego papieru lub innych dostępnych materiałów). Spróbuj palcem zamoczonym w farbie wykonać wiosenne forsycje takie jak na załączonym zdjęciu.
Zadanie dla Starszaków:
https://www.youtube.com/watch?v=yMIY7XESVpU
- ułóż na dywanie literkę z dostępnych materiałów np. z guzików, fasoli, sznurka itp. lub narysuj paluszkiem na rozsypanej mące. Możesz do tego również wykorzystać pomysł ze zdjęć:
Środa (1 IV 2020):
Zadanie dla Starszaków:
- Spróbuj przeczytać sylaby i wyrazy dostępne pod linkiem:
https://drive.google.com/open?id=1wZPdRIrySBMqriSj1UpqueKpoR1nBsOY
Czwartek (2 IV 2020)
- Zagadki smakowe. Poproś rodzica, aby przygotował kawałku twoich ulubionych i zdrowych produktów spożywczych tj. owoce, warzywa, nabiał. Zamknij oczy lub poproś o przewiązanie ich szalikiem/chustką. Odgaduj nazwy produktów, które mama lub tata włoży ci do ust.
- Zapachowe zagadki - Do słoiczków/woreczków wsypujemy ziarna kawy, kakao, cynamon, skórkę pomarańczy, liście mięty lub bazylii. Dobrze, żeby pojemniki nie były przezroczyste – wtedy dzieci naprawdę skupią się na zapachu. Dzieci mogą podzielić słoiczki na te, które pachną dla nich ładnie lub brzydko, albo (jeśli przygotujemy po dwa słoiki z taką samą zawartością) odnajdywać pary identycznych zapachów.
Zadanie dla Starszaków:
Piątek (3 IV 2020)
- Poproś rodzica aby na kartce narysował ci „tor” dla twoich nożyczek. Spróbuj obcinać dokładnie po narysowanych liniach. Przykład jak wykonać ćwiczenie znajduje się na zdjęciu poniżej.
Można skorzystać z gotowych wzorów do wycinania, które są dostępne na stronie: https://ztorbynauczycielki.pl/wycinanki/
- Zaśpiewaj piosenki w języku niemieckim
https://www.youtube.com/watch?v=wtJGAJrvFu8
https://www.youtube.com/watch?v=WJ0uJo5kJ04
Zadanie dla Starszaków:
- Obejrzyj filmiki z literką „h”:
https://www.youtube.com/watch?v=yAyCbNd3VEk
https://www.youtube.com/watch?v=ZYseoOcd6m8
https://www.youtube.com/watch?v=tZjEIqfKJ-s
https://www.youtube.com/watch?v=1_3R9SYCpEM
- ułóż na dywanie literkę z dostępnych materiałów np. z guzików, fasoli, sznurka itp. lub narysuj paluszkiem na rozsypanej mące. Możesz do tego również wykorzystać pomysł ze zdjęć:
Poniedziałek (6 IV 2020):
Zadanie dla Starszaków:
Udanej zabawy J
Wtorek 7 IV 2020):
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw
https://www.youtube.com/watch?v=RI6UT82cB_E
Zadanie dla Starszaków:
Środa (8 IV 2020):
- Zapraszamy do wykonania dowolnego eksperymentu:
- na stronie www.printoteka.pl można odkryć wspaniałe zabawy, które rozwijają mowę dzieci. Polecam bezpłatne materiały do pobrania w poniższych linkach:
https://www.printoteka.pl/pl/materials/item/4673
https://www.printoteka.pl/pl/materials/item/3533
https://www.printoteka.pl/pl/materials/item/3532
Zadanie dla Starszaków:
- ułóż na dywanie literkę z dostępnych materiałów np. z guzików, fasoli, sznurka itp. lub narysuj paluszkiem na rozsypanej mące. Możesz do tego również wykorzystać pomysł ze zdjęć:
Czwartek (9 IV 2020):
- To zabawa dla bosych stóp. Na podłodze przygotowujemy trasę składającą się z powierzchni o rożnych właściwościach. Mogą to być kawałki tkanin – wełna, jedwab, futerko, płótno, papiery – ścinki gazet, grubszy karton, bibuła, tacki wypełnione cienką warstwą kaszy albo ryżu. Można użyć także wełny, guzików, piórek lub co nam wyobraźnia podpowiada. Spacerowanie taką ścieżką rozwija nie tylko zmysł dotyku. Dzięki kolorom stymulowany jest też wzrok, a wydające różne dźwięki faktury pobudzają słuch.
Zadanie dla Starszaków:
Piątek (10 IV 2020):
- Stwórz Wielkanocną Pisankę. Możesz poprosić rodzica, aby narysował ci kontur dużego jaja, a ty udekoruj go najpiękniej jak potrafisz dostępnymi materiałami np. farbą, plasteliną, bibułą brokatem, cekinami, albo przyprawami kuchennymi np. kurkumą, papryką itd. Dla chętnych do pobrania szablony pisanek ze strony: https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/03/kolorowanki-do-druku/
Zadanie dla Starszaków:
- wyszukaj w gazecie 5 literek „Ż, ż”
Wtorek (14 IV 2020): (W świecie gier komputerowych)
Zadanie dla Starszaków:
- ułóż na dywanie literkę z dostępnych materiałów np. z guzików, fasoli, sznurka itp. lub narysuj paluszkiem na rozsypanej mące. Możesz do tego również wykorzystać pomysł ze zdjęć:
Środa (15 IV 2020): (Jak najlepiej spędzać wolny czas?)
- Wykonaj pracę plastyczną „wiosenne kwiaty” wykorzystując pomysł ze zdjęcia. Przygotuj fary, kartkę oraz plastikową butelkę.
- Zadanie logopedyczne: Przywiąż do paluszków kolorowe wstążki (tasiemki, paski bibuły). Naśladuj szum wiatru kierując na nie strumień powietrza (usta wysunięte jak przy głosce „u”, zęby zbliżone do siebie, język za górnymi zębami przy wałku dziąsłowym). Zaczną falować jakby poruszał nimi prawdziwy wiatr. Udanej zabawy!
Zadanie dla Starszaków:
Czwartek (16 IV 2020): (Dzieciaki odkrywają świat)
- Przygotuj dwa wycięte kółka. Jedno zielone, a jedno czerwone. Jeżeli nie masz kolorowego papieru pokoloruj kredkami. Po przygotowaniu kółek zagraj z rodzicami lub starszym rodzeństwem w grę prawda czy fałsz? Rodzice odczytują zdania, a twoim zdaniem jest określenie czy to zdanie jest prawdziwe czy fałszywe i podniesienie odpowiedniego kółka (zielone- prawda, czerwone- fałsz). Przykłady zdań:
- Stokrotka jest niebieska
- Jaskółka zjada żaby
- Na gruszy rosną gruszki
- Mama z mąki robi kluski
- Sól jest bardzo słodka
- Sosna zawsze jest zielona
- Woda w morzu jest słona
- Pociąg jedzie po szynach
- Węgiel jest biały
- Krowa daje mleko
- Wisła jest rzeką
- Samolot leci w kosmos
- Lodówka jest do prania
- Czapkę nosi się na głowie
- Dzień tygodnia to luty
- Jeż pod ziemią żyje
- Kaczka ma trzy nogi
Zadanie dla Starszaków:
Piątek (17 IV 2020): (Mali odkrywcy wymyślają różne zabawy)
- Poproś rodziców o narysowanie ciekawego wzoru na kartce. Powycinaj z rodzicami kolorowy papier na małe kwadraciki i prostokąty. Następnie ozdób wzorek na kartce. Wykorzystaj do tego pomysł ze zdjęcia.
Zadanie dla Starszaków:
- Poszukaj w swoim pokoju coś w kształcie: - prostokąta, kwadratu, trójkąta
Poniedziałek (20 IV 2020): (Idziemy na baśniowy bal/Dzień rowerowy- 19.04)
- Rozwiąż zagadki czytane przez rodzica:
„Zwierzę słynne po wsze czasy z tego że nosi obcasy” (Kot w butach)
„Żona kret, wcześniej kreta, kieszonkowa to kobieta. Nie większa od naparsteczka, jej imię to…..” (Calineczka)
„Domek w głodnych buziach znika, bo to chatka jest z piernika, jej mieszkanka tym się chlubi, że ogromnie dzieci lubi” (Baba Jaga)
„Nie ma schodów, ni drabiny, tylko warkocz zamiast liny i pod wieżą wąska ścieżka. Kto na szczycie wieży mieszka?” (Roszpunka)
„Mama kaczka aż się zlękła, bo skorupka nagle pękła i pokraka wyszła z jajka. Czy już wiesz jaka to bajka?” (Brzydkie kaczątko)
„Przez las ciemny wiedzie ścieżka, babcia na jej końcu mieszka. W lesie czeka zwierzę złe. Kim ja jestem? Ktoś już wie?” (Czerwony Kapturek)
- Dziś Dzień Rowerowy, skorzystaj ze słonecznej pogody i zafunduj sobie przejażdżkę rowerową, oczywiście koło domu, pamiętaj o swoim bezpieczeństwie podczas jazdy!
Zadanie dla Starszaków:
Wtorek (21 IV 2020): (Opowiadamy nasze ulubione bajki)
- Spróbuj opowiedzieć mamie lub tacie jakąś bajkę. Następnie zostań autorem swojej własnej książki. Spróbuj wykonać ilustracje do swojego opowiadania i złączcie ilustracje wstążką lub zszywaczem. Poproś rodzica, aby spisał słowa twojego opowiadania pod ilustracjami. Nadaj tytuł swojej bajce.
- Zaśpiewaj piosenki w języku angielskim i zatańcz do nich https://www.youtube.com/watch?v=QkHQ0CYwjaI https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y
Zadanie dla Starszaków:
- Spróbuj przeczytać sylaby i wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1dKKwjkg7S0dRC9_eg3YMQDJ-F2bujnEM
Środa (22 IV 2020): (Czytamy nasze ulubione bajki/Dzień Ziemi)
- Zadanie logopedyczne: Poćwicz swoją artykulację powtarzając słowa wierszyka pt. „Kołysanka”
“Kołysanka”
W kolebusi Leszek mały sza, sza, sza,
pokołysze mama Lesia sza, sza, sza.
Uśnij, uśnij mój Lesiuniu sza, sza, sza.
Ja zanucę kołysankę sza, sza, sza.
Zadanie dla Starszaków:
Czwartek (23 IV 2020): (Z wizytą w bibliotece/Światowy dzień książki)
Zadanie dla Starszaków:
- Czas na kodowanie. Można wydrukować kartę (korzystając z linku zamieszczonego poniżej) lub wziąć kartkę w kratkę z zeszytu, bądź samemu narysować kratki wg wzoru. Na kartce narysowane są 2 dowolne obrazki, np. pszczółka i ul. Zadaniem dziecka jest zgodnie z poleceniem dorosłego wytyczyć drogę pszczółki do ula, kolorując podane pola np. Idź 3 kratki w prawą stronę, potem 2 kratki w górę.. itd. Aż pszczółka odnajdzie swój ul. https://drive.google.com/open?id=1nu22fBUynB65bX_iXE9s7OIKqWlmKEVn
Piątek (24 IV 2020): (Nasza grupowa biblioteczka)
• W ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Dzieci uczą rodziców” zrealizuj zagadnienie pod hasłem „Pomocne serce”. Obejrzyj z rodzicem prezentację multimedialną, a poznasz historię Muzeum Dobranocek w Rzeszowie oraz Misia Uszatka i Koralgola - kompanów z dzieciństwa Waszych rodziców. Dowiesz się również, czym jest pomaganie i dlaczego należy pomagać innym. Wykonaj jedno z proponowanych zadań. Materiały znajdziesz pod adresem: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/ (Lekcja 5 – Pomocne serce)
Zadanie dla Starszaków:
Poniedziałek (27 IV 2020): (Kto buduje dom?)
Połóż swój obrazek na wodzie i zobacz, jak nabiera kolorów.
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować temat z 9 tygodnia: „Idź! Stój!”
- Zadanie logopedyczne: Czy uda się wypić przez słomkę kisiel? Sprawdź. Zorganizuj z domownikami zawody w wysysaniu pysznego kisielu z miseczek. Smacznej zabawy!
Zadanie dla Starszaków:
.
.
Wtorek (28 IV 2020): (Kto szyje ubrania?)
- Poproś rodzica, aby przygotował ci różne materiały (ścinki materiałów, guziki, wstążki, wełnę) i zaprojektuj swój strój na przyszły bal karnawałowy. Jeśli nie posiadasz w domu wymienionych materiałów, pracę wykonaj z kolorowego papieru, bibuły, plasteliny.
Zadanie dla Starszaków:
Środa (29 IV 2020): (Jest tyle ciekawych zawodów na świecie!)
Zadanie dla Starszaków:
Czwartek (30 IV 2020): (Kiedy książkę kupujemy, pisarzowi dziękujemy!)
Zadanie dla Starszaków:
Poniedziałek (04.05.2020): (Święta Majowe/Międzynarodowy Dzień Strażaka):
Zajęcia logopedyczne:
- Dzisiaj dla Was mam zaczarowany logopedyczny kubeczek, który też możecie wykonać w domu. Efekty są naprawdę super. A jeśli pogoda dopisze, można pobawić się na podwórku. Instrukcję znajdziecie w linku https://www.youtube.com/watch?v=WaY-RDjS9Kg
Zadanie dla Starszaków:
Wtorek (05.05.2020): (Wielki turniej o zawodach/Światowy Dzień Higieny Rąk)
Zadanie dla Starszaków:
- W pozycji stojącej unieś do góry prawą rękę i lewą nogę (tylko się nie pomyl), a teraz poproś kogoś z domowników, żeby policzył, jak długo potrafisz ustać w takiej pozycji. Brawo! Następnie korzystając z linku: https://www.matzoo.pl/zerowka/prawo-lewo_47_322 sprawdź, czy dobrze rozpoznajesz lewą i prawą stronę. Powodzenia.
Środa (06.05.2020): (Moja mama ratowniczka)
- Poproś rodzica, aby przygotował dla ciebie w domu/ogrodzie tor przeszkód. Można wykorzystać w tym celu poduszki, koce, stół, kolorowe piłeczki i wszystko co nam podpowie wyobraźnia. Kilka pomysłów znajduje się na zdjęciach poniżej oraz pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=yYFLLoevJJQ
- Zajęcia logopedyczne :Dziś ogłaszam zawody domowników w recytowaniu krótkiego rymowanego tekst na jednym wydechu. Do wyboru trzy różne teksty. Udanej zabawy! „Kura” Nabieramy powietrze nosem i na jednym oddechu mówimy tekst: Siedzi kura w koszyku, liczy jaja do szyku: jedno jajo, drugie jajo, trzecie jajo… I liczymy do tylu, do ilu potrafimy najwięcej:)
„Rosół” Siedzi chłop przy stole liczy oka w rosole: jedno oko, drugie oko, trzecie oko…
„Wrony”Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona…. a trzynasta ogoniasta!
Zadanie dla Starszaków:
Czwartek (07.05.2020): (Moja mama czarodziejka)
Zadanie dla Starszaków:
- Przygotuj dwie kostki do gry. Jeśli ich nie masz, możesz skorzystać z wirtualnych: https://pl.piliapp.com/random/dice/?num=2 Zaproś do wspólnej zabawy rodzeństwo, rodziców lub dziadków. Każdy z uczestników rzuca jednocześnie dwoma kostkami, następnie zlicza ilość oczek na dwóch kostkach, wygrywa ten, komu udało się wyrzucić najwięcej. Jeśli nie udało Ci się wygrać w pierwszej rundzie nie przejmuj się, na pewno uda Ci się w następnej.
Piątek (08.05.2020): (Moja mama jubilatka)
- Poproś rodzica, aby wysypał ci guziki/klocki/kolorowe nakrętki po napojach lub inne przedmioty. Spróbuj podzielić je na grupy wg podanego przez rodzica kryterium np. duże-małe, niebieskie-zółte-zielone, okrągłe-kwadratowe. Opowiedz rodzicowi: Ile zbiorów utworzyłeś? Który jest większy, a który mniejszy?
- Język mniejszości narodowej - niemiecki - Przypomnij sobie piosenkę, którą zawsze rozpoczynamy zajęcia https://www.youtube.com/watch?v=VgfBPDxFdm4 Zobacz inscenizację do piosenki „Immer wieder kommt ein neuer Frühling”, kto zna piosenkę nich ją zaśpiewa https://www.youtube.com/watch?v=JwVuIKssSVY
- Przećwicz nasz wierszyk na pożegnanie
„Auf Wiedersehen, auf Wiedersehen! - sagen alle Kinder:
große Kinder, kleine Kinder; dicke Kinder, dünne Kinder.
Auf Wiedersehen, auf Wiedersehen! - sagen alle Kinder.”
Zadanie dla Starszaków:
Poniedziałek (11.05.2020): (Moja mama detektyw/Dzień bez śmiecenia)
- Pobaw się w detektywa. Przygotuj figurki zwierzątek, małe zabawki. Poproś rodzica aby ustawił małą lampkę tak, aby można było odrysować na kartce cień zabawki. (Można do tego wykorzystać światło słoneczne w ogrodzie). Spróbuj odrysować cienie przygotowanych zabawek. Zbierz wszystkie rysunki, poproś rodzica aby je pomieszał. Spróbuj odgadnąć, który cień należał do każdej zabawki. Pamiętaj, aby po skończonej pracy dokładnie po sobie posprzątać. Dziś Dzień bez śmiecenia, to ważne, żeby nie pozostawiać po sobie bałaganu.
Zajęcia logopedyczne
Zadanie dla Starszaków:
Skorzystaj z linku: http://www.matzoo.pl/zerowka/odejmowanie-w-zakresie-10-test_52_196 i poćwicz odejmowanie, możesz pomóc sobie licząc na palcach, klockach lub innych dostępnych przedmiotach
Wtorek (12.05.2020): (Razem z moją mamą/Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek)
- Zobacz film edukacyjny o rozwoju motyla
http://scholaris.pl/resources/run/id/102333
- Wykonaj kolorowego motylka. Od czego zaczynamy? Najpierw pomaluj rolkę po papierze farbami lub kredkami. Następnie wytnij z papieru skrzydełka. Później ozdób skrzydełka według własnego uznania. Na sam koniec przyklejamy do siebie te dwa elementy.
- Z okazji Międzynarodowego Dnia Pielęgniarek włącz się w akcję dzieci z Włoszech i namaluj kolorową tęczę solidaryzując z wszystkimi, którzy siedzą w domu, po to, by zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa. Następnie umieść ją w oknie, jako znak wsparcia dla pracowników służby zdrowia.
Zadanie dla Starszaków:
Spróbuj przeczytać wyrazy dostępne pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=1r1kz5ZRfqSM-nxqYERHu-5iBxy2fttxE
Środa (13.05.2020): (Rodziny duże, rodziny małe – wszystkie wspaniałe)
- Naucz się krótkiego wierszyka o rodzinie wykorzystując palce dłoni:
Ten pierwszy to Dziadziuś, (kciuk)
tuż obok Babunia. (wskazujący)
Największy to Tatuś, (środkowy)
a przy nim mamusia. (serdeczny)
A to ja dziecina mała, (mały)
i to jest rodzinka,
moja ręka cała.
Zajęcia logopedyczne
Zadanie dla Starszaków:
Czwartek (14.05.2020): (Kuchenne przygody dla zdrowia i urody)
Zadanie dla Starszaków:
Piątek (15.05.2020): (Razem z mamą, razem z tatą/Międzynarodowy Dzień Rodzin)
- Narysuj portret swojej rodziny.
- Język mniejszości narodowej – niemiecki :Naucz się krótkiego wierszyka na pamięć. (heißt – wymawiamy „hajst”)
FAMILIE – RODZINA
Mein Opa heißt Hans
Mein Vater heißt Franz
Meine Mutter heißt Renate
Meine Schwester heißt Beate
Meine Oma heißt Ottilie
Das ist meine Familie.
Zadanie dla Starszaków:
Obejrzyj i zaśpiewaj piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=b2304tGXNBg Następnie naucz się wierszyka, a już na zawsze zapamiętasz dni tygodnia
„Tydzień ma siedem dni,
Zna je mama, znasz je ty.
Poniedziałek, wtorek , środa,
Czwartek, piątek i sobota,
A w niedzielę razem z mamą
Powtórzymy znów to samo”.
Poniedziałek (18.05.2020): (Wkoło naszego podwórka domów stoi czwórka)
- Wykonaj pracę plastyczną „Bez”. Do wykonania pracy potrzebujecie: kartkę A4 najlepiej techniczną, klej wikol lub magic, pędzle, farby, zielony papier lub bibułę na liście i popcorn (jeżeli nie posiadacie popcornu można użyć ręcznik papierowy lub bibułkę i wykonać z nich kuleczki). Na środku kartki rysujemy gałązkę, następnie rysujemy i wycinamy zielone listki, później przyklejamy popcorn lub kuleczki z ręcznika papierowego czy bibułki i przyklejamy do kartki. Na zakończenie malujemy nasz popcorn lub kuleczki fioletową farbą.
Zajęcia logopedyczne
- Kochani Rodzice! Dziś przeczytajcie Waszym pociechom bajkę, której nie znają, lub fragment dłuższego opowiadania. Poproście potem, by dzieci opowiedziały Wam co wysłuchały, co zapamiętały. Poćwiczymy uwagę, koncentrację, słuch, i słownictwo. Powodzenia.
Zadanie dla Starszaków:
- Pamiętasz ostatnią zabawę z kostkami? Dziś proponuję ją powtórzyć, ale troszkę zmieniamy zasady. Każdy uczestnik rzuca dwoma kostkami jednocześnie, następnie odejmuje od siebie wyrzucone liczby (zapamiętaj odejmujemy zawsze mniejszą liczbę od większej). UWAGA! Dziś wygrywa ten, który będzie miał mniej. Powodzenia! Jeśli nie masz prawdziwych kostek do gry, wirtualne znajdziesz tu: https://pl.piliapp.com/random/dice/?num=2
Wtorek (19.05.2020): (Dom naszych marzeń/Dzień dobrych uczynków)
Zadanie dla Starszaków:
- Czyje były kury?
-Od kogo Dorotka dostała kury?
-Jak się nazywa ruda kura?
-Czyje są ule?
-Co robi Dorotka?
-Ile kur ma Dorotka?
Środa (20.05.2020) (Warto być wysportowanym)
- Weź udział w VI Ogólnopolskim Maratonie Przedszkolaków SPRINTEM DO MARATONU - zjedz zdrową przekąskę, ubierz strój sportowy, wyznacz trasę biegu - wykonaj rozgrzewkę (podskoki, pajacyki, przysiady, skłony, krążenie ramion, bioder, kolan, wymachy nóg itp.), - odśpiewaj hymn maratończyka dostępny pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=18y0ts6OT-sQcUNbefmF4CuBiYAk7bJB5 - pokonaj trasę biegiem lub marszem, - wykonaj ćwiczenia oddechowe (wdychaj powietrze nosem, a wydychaj ustami)
Zajęcia logopedyczne
- Dzisiaj pobawmy się w zabawę „Co słyszę?” – dziecko nasłuchuje i rozpoznaje odgłosy dochodzące z podwórka, sąsiedztwa, ulicy. Przez przynajmniej pięć minut usiądźcie i posłuchajcie odgłosów. Można też zawiązać dziecku oczy i przygotować kilka przedmiotów wydających różne dźwięki, by odgadło co to jest (np. odkurzacz, telefon, radio, mikser, łyżka, itp.). Zapiszcie na kartce lub narysujcie co udało się usłyszeć.
Język mniejszości narodowej - niemiecki
Zadanie dla Starszaków:
Skorzystaj z linku: https://szaloneliczby.pl/nad-pod-w-lewa-prawa/ i wskaż prawidłową piłkę, zgodnie z poleceniem.
Czwartek (21.05.2020): (Skaczemy, pływamy, biegamy…/Dzień Kosmosu)
- Przygotuj dwa wycięte kółka. Jedno zielone, a jedno czerwone. Zagraj z rodzicami w grę prawda czy fałsz? Rodzice odczytują zdania, a twoim zdaniem jest określenie czy to zdanie jest prawdziwe czy fałszywe i podniesienie odpowiedniego kółka (zielone- prawda, czerwone- fałsz). Przykłady zdań:
- Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować.
- Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji.
-Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze.
- Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem.
- Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu.
- Aby być zdrowym, trzeba jeść dużo owoców i warzyw.
- Wyjdź na podwórko i poskacz na skakance
- Dziś Dzień Kosmosu. Przygotuj dwie puste butelki, taśmę klejącą, sznurek i bibułę. Przygotuj kosmiczny plecak, jak na zdjęciu:
Zadanie dla Starszaków:
- Jaka to dyscyplina sportowa? Rozwiąż zagadki:
- Zawodnicy na głowy czepki zakładają.
Rękami i nogami w wodzie poruszają (pływanie)
- W jakiej dyscyplinie sportu piłkę nogą kopiemy,
I na meczach z radością drużynie kibicujemy?(piłka nożna)
- Zawodnicy o boisko piłkę odbijają,
Do wiszących koszy, celnie ją wrzucają.(koszykówka)
- Zawodnicy grając w piłkę, rękami ją odbijają
I wysoko ponad siatką drugiej drużynie podają. (siatkówka)
- Są przez płotki, terenowe, krótko, długodystansowe,
Mogą być też slalomowe albo sztafetowe. (biegi)
- Wyścig rozpoczęty, zawodnicy pedałują,
Każdy bardzo przejęty, bo przed metą finiszują. (kolarstwo)
Piątek (22.05.2020): (Zabawy na placu zabaw/Dzień Praw Zwierząt)
- Za zgodą rodziców wyjdź na podwórko. Dzisiaj czekają Cię zabawy na świeżym powietrzu (huśtawki, zjeżdżalnie, ogrodowe domki, jazda na rowerze lub hulajnodze, malowanie kredą itp.)
- Dziś Dzień Praw Zwierząt, w tym dniu szczególnie pamiętamy o swoich pupilach. Jeśli masz jakieś zwierzątko nakarm je, pogłaskaj i pobaw się z nim. Możesz też narysować, w jaki sposób opiekowałabyś się swoim wymarzonym zwierzątkiem.
- Język mniejszości narodowej - niemiecki - Poznasz nowe, fajne piosenki, które pozwolą Ci poruszać się trochę https://www.youtube.com/watch?v=iXFAunwnIxE https://www.youtube.com/watch?v=_JSTZbxeIKI
Zadanie dla starszaków:
Styczeń, luty, marzec, kwiecień
Maj, czerwiec, maj, czerwiec
Lipiec, sierpień, wrzesień, październik listopad,
I grudzień, i grudzień.
Poniedziałek (25.05.2020): (Rozwiązujemy łamigłówki matematyczne)
- Przygotuj papierowe koła z cyframi i przyczep do nich odpowiednią ilość klamerek
Zajęcia logopedyczne
- Już jutro ważne święto każdej Mamy. Cmokanie i wysyłanie całusków to także fajna zabawa, która usprawnia mięsień okrężny ust. Puszczaj całuski wysuwając usta maksymalnie do przodu tworząc z nich dziubek. Pomaluj czymś usta (np. pomadką, farbkami, kredkami do malowania twarzy lub własny pomysł) i odciśnij całuski na białej kartce papieru. Będzie to na pewno miły prezent dla mamy.
Zadanie dla Starszaków:
- Ułóż z patyczków higienicznych szlaczki, litery, figury
Wtorek (26.05.2020): (Letnia olimpiada/Dzień Matki)
Zadanie dl Starszaków:
Środa (27.05.2020): (Lato daje nam zdrowie)
Zajęcia logopedyczne
Zadanie dla Starszaków:
Czwartek (28.05.2020): (Lato, lato wszędzie)
Zadanie dla Starszaków:
Piątek (29.05.2020): (Zdrowo się odżywiamy)
Zadanie dla Starszaków:
-Ile lalek ma Basia?
-Jak się nazywają lalki Basi?
-Jak się nazywa koleżanka Basi?
-Kto przyfrunął na bal lalek?
Poniedziałek (1.06.2020) (Dzień Dziecka/Dzień Mleka)
- Z okazji Dnia Dziecka życzymy Wam wszystkiego najlepszego oraz spełnienia najskrytszych marzeń. Spędźcie ten dzień na beztroskiej zabawie.
- Dzisiaj Dzień Mleka – wypij szklankę mleka lub spożyj ulubiony produkt mleczny.
Zajęcia logopedyczne
- Kochane przedszkolaki, dziś Wasze święto – Dzień Dziecka. Z tej okazji przesyłam Wam moc życzeń i wesołą zabawę! Co powiecie na łamańce językowe? Dziś zmierzą się z nimi Wasi bliscy. Uwaga! Zadanie dla dorosłych, bo dziś dzieci mają święto. Oczywiście sami też możecie spróbować. Wesołej zabawy dla dużych i małych!
„Pchła”
Pchła pchłę pchła, pchła przez pchłę płakała, że pchła pchłę pchała.
Pchła pchłę pchła i ta pchła była zła, że ta pchła ją pchła.
„Mąż gżegżółki”
Mąż gżegżółki w chaszczach trzeszczy,
W krzakach drzemie krzyk…
A w Trzemesznie straszy jeszcze
Wytrzeszcz oczu strzyg…
Wtorek (2.06.2020) (Opiekujemy się ogrodem)
- Praca plastyczna „Zielona łąka” Namaluj na kartce zieloną farbą trawę, niebieską niebo, a następnie patyczkami do uszu narysuj kolorowe kwiaty na łące.
Zadanie dla starszaków
- Rozwiązywanie zadań z treścią. Rodzic czyta treść a dziecko przelicza na liczmanach (nakrętki, samochody, klocki).
- Na drzewie rosło 9 jabłek zielonych i 1 czerwone. Ile jest razem jabłek na drzewie?
- W koszu było 7 żółtych jabłek i 3 jabłka czerwone. Ile jest wszystkich jabłek w koszyku?
-Marysia zerwała na łące 4 czerwone kwiatki i 6 niebieskich. Ile razem kwiatków zebrała Marysia?
Środa (3.06.2020) ( Letnia sałatka /Dzień Savoir- Vivre)
Lubimy jabłuszka
i słodziutkie gruszki
na śliwki jesteśmy
wielkie łakomczuszki.
Marchewkę chrupiemy
jak małe zajączki,
pomidory też zjadamy,
gdy nam wpadną w rączki.
- Przedstaw w formie plastycznej owoc lub warzywo, o którym mowa w powyższym wierszyku
- Dzisiaj obchodzimy Dzień Savoir – Vivre czyli Dzień dobrych manier. Pod okiem osoby dorosłej nakryj do stołu, wykorzystaj prawdziwe lub zabawkowe naczynia, sztućce. Możesz położyć także serwetkę.
- Język mniejszości narodowej – niemiecki - Wysłuchaj nowych piosenek i poruszaj się trochę. Poradzisz sobie tylko uwierz w swoje możliwości
Zajęcia logopedyczne
Zadanie dla starszaków
- Zabawa „Kostka do gry”- Przygotujcie z rodzicem dwie kostki do gry. Na zmianę wykonujcie dwa rzuty kostkami. W zależności od tego, ile oczek wypadnie rodzic mówi jaką czynność należy wykonać np. dodawanie, odejmowanie, wskazywanie liczby większej lub mniejszej.
Czwartek (4.06.2020) (Co słychać w gospodarstwie)
Zadanie dla starszaków
- Zabawa „Ile jest sylab” Dziecko rozkłada na stole różne warzywa i owoce. Następnie rodzic na pisze na kartce liczbę. Zadaniem dziecka jest wskazać owoc lub warzywo, których nazwa składa się z takiej liczby sylab, jaką rodzic napisał na kartce np. pomidor, sałata, ananas - 3; arbuz, banan, burak, ziemniak - 2; winogrono, kalarepa - 4.
Piątek (5.06.2020) (Literkowa farma /Światowy Dzień Środowiska/Dzień Segregowania Śmieci)
1. Zabawy z gazetami” – dzieci otrzymują gazety. Swobodnie machają gazetami wg poleceń słownych – wysoko, nisko, jedną ręką, drugą ręką „Ruch przy muzyce” -- dzieci tańczą w rytm melodii, trzymając gazetę na głowie, na ramieniu, na otwartej dłoni
2. „Kałuża” – dzieci obunóż, na jednej nodze, na drugiej nodze podskakują na rozłożonych na gazetach
3. „Skoki przez przeszkodę” – gazety leżą na dywanie dzieci chodzą po dywanie, gdy napotkają przeszkodę wykonują przeskoki przez rozłożoną gazetę
4. „Froterujemy podłogę” – gazeta między kolanami – dzieci wykonują skoki obunóż w różnych kierunkach, tak by gazeta nie wypadła
5. „Wycieranie plamy na podłodze” – dzieci stoją w rozkroku, wykonują skłon w przód i przesuwają złożoną gazetę między stopami w tył i w przód naśladując wycieranie podłogi
6. „Wirujące gazety” – dzieci podrzucają gazety w górę i naśladują ruchem swojego ciała opadającą gazetę
Zadanie dla starszaków
Poniedziałek (8.06.2020) (Bez zwierząt świat byłby smutny /Dzień Oceanów)
Zajęcia logopedyczne
Zadanie dla starszaków
Wtorek (9.06.2020) (Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim /Dzień Przyjaciela)
- Zobacz film edukacyjny o zwierzętach mieszkających na wsi. https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
- Praca konstrukcyjna: „WIEJSKIE GOSPODARSTWO” Z klocków dowolnego typu, kartonów lub innych zabawek i materiałów spróbuj zbudować wiejskie gospodarstwo, które wykorzystasz potem do zabawy. Możesz ułożyć w nim gumowe lub plastikowe zwierzątka. Jeśli takich nie masz, możesz wykonać je własnoręcznie.
- Wspólna zabawa z rodzicami lub rodzeństwem Przygotuj klocki, kolorowe nakrętki, poproś rodzica żeby położył się na podłodze, a ty spróbuj poukładać klocki lub nakrętki tak dookoła rodzica. Zobacz na zdjęcie.
Zadanie dla starszaków
Środa (10.06.2020) (Zwierzęta wokół nas)
- Odgadnij zagadki: Długa szyja, ogon, nogi, Długi język małe rogi. Kto by chciał jej spojrzeć w oczy Musi na drabinę wskoczyć (żyrafa). Ma kły i cztery nogi, Bardzo duże uszy. Oraz trąbę która czasem Za prysznic mu służy (słoń). Ma wielką paszczę z ostrymi zębami. Dobrze pływa w wodzie, żywi się rybami. Jest zielony lub brązowy i ma cztery nogi. Gdy jest głodny, wtedy lepiej zejść mu szybko z drogi (krokodyl) To duży, piękny kot; na pewno nie domowy. Ma kły oraz pazury, najczęściej jest brązowy. Z dużej bujnej grzywy samiec jest nam znany. Dlatego królem zwierząt bywa czasem zwany. (lew)
- Język mniejszości narodowej – niemiecki. Zobacz bajkę a przypomnisz sobie nazwy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=riF8E7wtZH8 Zaśpiewaj znaną już piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=YdjkfTuO-ZQ
Zajęcia logopedyczne
- Dzisiaj dla Was krótki wierszyk „Ulica cudów”… zobaczcie sami, co tam się działo? Powtarzajcie jego słowa za dorosłym. A jakie Wy macie pomysły? Co można jeszcze zobaczyć na ulicy cudów?
„Ulica cudów”
Na ulicy cudów
Jacek widział ośmiornicę
i tańczącą baletnicę,
pajacyka i kucyka
co wesoło sobie bryka.
Spotkał groźną z ZOO lwicę
i na miotle czarownicę.
Zadanie dla starszaków
Piątek (12.06.2020) (Lato zaprasza nas do zabawy)
- Wykonaj domową wagę i spróbuj zważyć różne przedmioty. Wystarczy sznurek, wieszak i pudełka plastikowe lub kubeczki. Zachęcam Cię do wykonania takiej wagi- kto wykona to proszę o zdjęcie. Na wadze takiej łatwo idzie określić, który przedmiot jest cięższy czy lżejszy.
Zadanie dla starszaków
Poniedziałek (15.06.2020) (Już lato woła nas /Dzień Wiatru)
- Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne:
Zajęcia logopedyczne
Zadanie dla starszaków
- Przygotuj łapkę na muchy oraz nadmuchaj jeden balon. Następnie odbijaj łapką balon jak najdłużej potrafisz. Policz odbicia.
Wtorek (16.06.2020) (Wakacyjna matematyka)
- „Kolorowe cyfry” – zapisz na dużej kartce wybrane cyfry lub poproś o to osobę dorosłą. Następnie przygotuj kolorowe nakrętki i ułóż je na wcześniej przygotowanych cyfrach. Sprawisz, że staną się kolorowe.
Zadanie dla starszaków
- Przygotuj dwa zbiory (owoców, warzyw, zabawek itp.) i ustal, który zbiór jest większy (ma więcej elementów). Postaw właściwy znak.
Środa (17.06.2020) (Wakacyjne plany – wyjazd nad morze)
- Do wody można wchodzić bez wiedzy i opieki rodzica.
- Przed wyjściem na słońce należy posmarować skórę kremem z filtrem.
- Na plaży można zakopać śmieci.
- W czasie burzy można spacerować po plaży.
- Dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe.
- Podczas upału należy pić dużo wody.
- Dzieci i dorośli mogą spędzać dużo czasu na słońcu.
- Biała flaga oznacza, że można się kąpać.
Zajęcia logopedyczne
„Kogucik”
Jajo, szyja, grzebień czerwony,
dziobek i broda, ogon zielony.
Teraz ostrogi u każdej nogi,
Kukuryku! Kukuryku!
Tyle krzyku w tym kurniku!
„Świnka”
To będzie świneczka:
Brzuszek jak beczka.
Ogon zakręcony,
ryjek przytępiony,
ucho, oko, nóżki małe
i zwierzątko już jest całe.
Zadanie dla starszaków
Czwartek (18.06.2020) (Wakacyjne plany – wyjazd w góry)
Zadanie dla starszaków
Piątek (19.06.2020) (Dzień Muzyki )
https://www.digipuzzle.net/minigames/drummer/drummer_robot.htm?language=english&linkback=../../education/music/index.htm
- Wykonaj dowolny instrument z dostępnego w domu materiału
Zadanie dla starszaków
Poniedziałek (22.06.2020) (Wakacyjne plany – wirtualna wycieczka do lasu /Pierwszy Dzień Lata)
1. W lesie można:
A. słuchać głośno radia,
B. wsłuchiwać się w odgłosy natury,
C. głośno pokrzyczeć i śpiewać.
2. Po pikniku w lesie, śmieci:
A. zabierasz ze sobą, aby wyrzucić do śmietnika,
B. zostawiasz w trawie,
C. chowasz do pustej dziupli.
3. Kiedy napotykasz w lesie mrowisko:
A. rozgrzebujesz je, żeby dowiedzieć się, jak wygląda dom mrówek,
B. obserwujesz go, starasz się go nie niszczyć,
C. wkładasz kij w mrowisko.
4. Na dróżce spotykasz idącego żuczka:
A. wkładasz go do pudełka od zapałek i zabierasz do domu,
B. przyglądasz mu się,
C. rozdeptujesz go nogą .
5. Gdy widzisz na gałęzi ptaszka:
A. płoszysz go, rzucasz w jego kierunku patykami, szyszkami,
B. próbujesz śpiewać głośniej od niego,
C. słuchasz jego śpiewu.
6. Kiedy zobaczysz w lesie kwiaty:
A. zrywasz je i przyozdabiasz nimi pokój,
B. patrzysz i podziwiasz jak pięknie wyglądają,
C. robisz bukieciki dla koleżanek.
7. Na wycieczkę do lasu jedziesz z rodzicami własnym samochodem:
A. wjeżdżacie samochodem do lasu,
B. zostawiacie samochód na wyznaczonym parkingu,
C. zostawiacie samochód na polance.
8. Chcąc upamiętnić pobyt w lesie:
A. robisz pamiątkowe zdjęcie,
B. wycinasz scyzorykiem swoje imię w drzewie,
C. zapiszesz sprayem swoje imię na zabudowaniach parkingu.
- Dodatkowo zapraszamy do zalogowania się na stronę Dwujęzyczne Dzieci https://portal.bilingualfuture.com/auth/login , gdzie można już realizować drugi rozdział „Ring Ring” temat z 7 tygodnia: „Cześć, mamo !”
Zajęcia logopedyczne
- Zrelaksujcie się dzisiaj przy „wierszyku – masażyku”. Najpierw dorosły czyta wierszyk i wykonuje wskazane w nawiasach czynności na plecach dziecka a potem zamiana ról. Dorosły może czytać a dziecko masuje Was po plecach.
„Kanapka”
Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.
Zadanie dla starszaków
Połącz cyfry https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/autumn/puzzles/lines.htm?language=german&linkback=../../../de/lernspiele/herbst/index.htm
Wtorek (23.06.2020) (Dzień Ojca)
Naucz się wierszyka:
Idzie sobie przedszkolaczek,
śpiewa, tańczy, no i skacze.
Dziś wesoły każdy z nas,
bo wakacji nadszedł czas.
- Zadanie dla średniaków (5 latków)
Naucz się wierszyka:
Kończą się już zajęcia
wakacji nadszedł czas.
Żegnajcie starsze dzieci
już opuszczacie nas.
Żegnajcie już w przedszkolu
zabawy kończą się,
a po wakacjach, w szkole
będziecie uczyć się.
- Zadanie dla starszaków (6-7 latków, wrześniowych pierwszoklasistów)
Naucz się wierszyka:
Zegar tyka tyku-tyk, szybko mija czas
Dziś nadeszła taka chwila, by pożegnać Was
W podróż ruszamy jak dzielne zuchy
Trzymajcie kciuki za Nas Maluchy!
Podróż to wielka i wesoła
nosi prostą nazwę: SZKOŁA!
Środa (24.06.2020) (Żegnaj przedszkole)
https://drive.google.com/file/d/1eeTzN_merPoY9VCRux4qUWsHr2UnsTQU/view?usp=sharing https://www.youtube.com/watch?v=3mWS07pz-pM
Zajęcia logopedyczne
Zadanie dla starszaków
- Zagraj w grę edukacyjną i wyszukaj wszystkie małe i wielkie litery. http://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-litere-wielkie-litery
|