Najnowsze zdjęcia

Z kalendarza

Dzisiaj jest
Poniedziałek
30 września 2024
Imieniny obchodzą
Grzegorz, Hieronim, Honoriusz, Imisław, Leopard, Sofia, Wera, Wiera, Wiktor, Wiktoriusz, Zofia
Do końca roku zostało
93 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj350
mod_vvisit_counterWczoraj3445
mod_vvisit_counterW tygodniu3795
mod_vvisit_counterW miesiącu101305
mod_vvisit_counterOgółem8704872

Twoje IP: 18.117.119.182
MOZILLA 5.0,

Do wakacji

Miłej nauki :)

literat_1W kwietniu 2017r. w Publicznej Szkole Podstawowej w Pokrzywnicy odbyła się wiosenna edycja Szkolnego Konkursu Twórczości Literackiej „LITERAT ROKU”. Celem tego konkursu było rozwijanie wyobraźni młodych autorów oraz popularyzowanie ich twórczości. Zadaniem uczestnika konkursu było napisanie krótkiego opowiadania, baśni, bajki lub wiersza na dowolny temat. Prace oceniane były w dwóch kategoriach wiekowych. Oto wyniki konkursu:

kategoria klasy I –III

  • I miejsce – Barbara Weinkopf – uczennica klasy III za opowiadanie pt.„Podróż Małgosi”
  • II miejsce – Julia Gartlieb – uczennica klasy II za bajkę pt. „Księżniczka Łucja”
  • III miejsce – Emilia Siekierka – uczennica klasy III za opowiadanie pt. „Emilka i Czarek w Tęczowej Krainie”

 

kategoria klasy IV – VI

  • I miejsce  -  Letycja Damrat – uczennica klasy VI
  • II miejsce – Kacper Tomczyk – uczeń klasy VI
  • III miejsce – Grazian Mainka – uczeń klasy IV oraz Denis Gartlieb – uczeń klasy V.

 

Ponadto jury postanowiło przyznać wyróżnienia następującym uczniom: Dawidowi Pietraszowi – kl.IV, Oliverowi Danielewiczowi – kl.IV, Andrzejowi Arndtowi – kl.IV
i Patrykowi Mutwinowi – kl.IV.

 

Zwycięzcy oraz wyróżnieni uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy.

as_1Dnia 27 kwietnia 2017r. odbył się w Publicznej Szkole Podstawowej w Pokrzywnicy kolejny Szkolny Konkurs Ortograficzny „As Ortografii” dla uczniów klasy II i III. Celem konkursu było doskonalenie znajomości stosowania zasad ortograficznych, wyrabianie czujności ortograficznej oraz motywowanie do osiągania sukcesów od najmłodszych lat. Uczniowie zmierzyli się z  różnorodnymi  łamigłówkami  ortograficznymi.

Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:

 

klasa II

  • I miejsce – Jakub Czogała, Maja Grabowska, Natalia Sochacka, Julia Moszek,
  • II miejsce – Julian Makaryk, Julia Gartlieb
  • III miejsce –Laura Swientek

 

klasa III

  • I miejsce – Szymon Bich, Emilia Siekierka
  • II miejsce – Andrea Kern, Kamil Wołochowski
  • III miejsce – Barbara Weinkopf

Gratulujemy serdecznie  wszystkim laureatom!

4 maja 2017 r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Pokrzywnicy odbył się apel z okazji 226 rocznicy uchwalenia konstytucji 3 maja. Montaż słowno-muzyczny przygotowali uczniowie klasy  V, gdyż to właśnie oni poznają na lekcjach historii czasy oświecenia i wydarzenia mające miejsce za panowania ostatniego polskiego króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Uczniowie przekazali swoim młodszym kolegom  historyczne informacje na temat kolejnych rozbiorów Polski, nakreślili okoliczności powstania konstytucji w 1791 r. Słowa zilustrowali prezentacją multimedialną. Podczas apelu wykonano związane z tym wydarzeniem utwory patriotyczne: „Jak długo w sercach naszych”, „Witaj majowa jutrzenko”, „Hymn Konstytucji 3 Maja”. Nie zapomnieliśmy również o 1 maja, czyli Święcie Pracy i  2 maja - Dniu Flagi. Wcześniej uczniowie przygotowali okolicznościowe kotyliony, które wszyscy założyli na uroczystym apelu. Uroczystości szkolne, upamiętniające  wydarzenia historyczne, pełnią ważną funkcję w kształtowaniu postaw patriotycznych i dumy narodowej .

3maj_44 maja 2017 r. najmłodsi uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w uroczystym apelu z okazji Uchwalenia Konstytucji 3 maja. Uroczystość rozpoczęła się odśpiewaniem hymnu. Następnie na scenie pojawił się król Stanisław August Poniatowski i trzej zaborcy – Rosja, Austria i Prusy. Uczniowie klasy II w czasie inscenizacji przedstawili okoliczności powstania i uchwalenia najważniejszego dla naszego kraju  dokumentu. Przybliżyli uczniom postać H. Kołłątaja, I. Potockiego i S. Małachowskiego oraz obrady sejmu czteroletniego. Uczniowie dowiedzieli się jakie korzyści dla całego narodu przyniosła uchwalona 3 maja 1791 roku KONSTYTUCJA.

Uczniowie klasy II w czasie realizacji zajęć związanych z rozwojem i pielęgnacją roślin postanowili ozdobić swoją klasę nowymi roślinami. W doniczkach zostały posadzone przez dzieci kwiaty cebulowe – tulipany, hiacynty i żonkile. Dzieci prowadzą obserwację rozwoju kwiatów oraz sadzonek papryki i pomidora. Każdy z uczniów dba o to, aby rośliny miały odpowiednie warunki do szybkiego wzrostu.

Pod tym hasłem odbywały się zajęcia prowadzone 7 kwietnia 2017 r. przez pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Panie prowadzące wspólnie z uczniami klas I - III prowadziły debatę i uświadamiały dzieciom, na czym polega dokuczanie i jak należy temu zapobiegać. Prowadzące przedstawiły dzieciom krótkie filmy, gdzie pokazane były różnego rodzaju zachowania, które mogą spotkać każdego ucznia. Dzieci chętnie wypowiadały się, jak należy zachować się w chwili pojawienia się zachowań agresywnych i niebezpiecznych. Największe zainteresowanie wzbudziła prezentacja zachowania asertywnego i głośne wypowiedzenie, a czasami nawet wykrzyknięcie słów „Nie zgadzam się!”, które należy użyć w czasie spotkania z zachowaniami agresywnymi. Po dyskusji uczniowie rysowali „pomocną dłoń” i wypisywali osoby, do których mogą się zwrócić o pomoc w chwili niepewności i zagrożenia. Wśród wypisanych członków rodziny znaleźli się także nauczyciele. Systematyczne zwracanie uwagi na traktowanie ludzi z sympatią a unikanie agresji przyczyni się do wychowania kulturalnego i pełnego szacunku dla innych młodego pokolenia.

rosliny_5Podczas ostatnich kilku dni uczniowie klasy I Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy rozmawiali na zajęciach o roślinach, ich rozwoju i budowie. Gdy teorię mieli już w głowie, wspólnie ze swoją panią postanowili zastosować ją w praktyce. Nic bardziej nie zapada w pamięci, jak doświadczanie czegoś samemu. Zdecydowali więc założyć w swojej klasie mały kącik przyrodniczy i założyli własną hodowlę roślin. Do skrzynek posiali rzodkiewkę i posadzili cebulę. Natomiast fasolkę, by dokładniej dostrzec jej rozwój, umieścili na gazie w pojemniku z wodą. Teraz dbają o swoje rośliny, obserwują ich rozwój i czekają na pierwsze efekty swojej pracy.

Więcej artykułów…