20 stycznia 2013 roku, aby uświetnić obchody odpustu świętego Sebastiana w kościele parafialnym w Pokrzywnicy, uczniowie zaprezentowali swoim rodzicom oraz innym parafianom JASEŁKA BOŻONARODZENIOWE „PODRÓŻ PRZEZ WIEKI”. Ukazali w nich Wigilię Bożego Narodzenia w różnych wiekach, począwszy od współczesności, poprzez lata 60- te XX wieku, II wojnę światową, XIX wiek, czyli powstanie kolędy „Cicha noc”, IV wiek- ogłoszenie Świąt Bożego Narodzenia przez władze Rzymu, aż do momentu narodzin Jezusa Chrystusa. Uczennice pięknie zaśpiewały oraz zagrały na instrumentach kolędy. Przedstawione sceny były humorystyczne, niektóre smutnie i bardzo wzruszające, szczególnie z lat wojny. W kościele panował świąteczny nastrój, choinki pięknie błyszczały światełkami, młodzi aktorzy z wielkim zaangażowaniem przedstawili swoje kwestie. Mamy nadzieję, że wszyscy widzowie miło spędzili niedzielne popołudnie uczestnicząc w naszym przedstawieniu, pełnym refleksji nad sensem Świąt Bożego Narodzenia.
W klasie II od listopada realizowany jest program "Przyjaciele Zippiego". Jest to program promujący zdrowie, odporność psychiczną i dobre samopoczucie małych dzieci.Kształtuje i rozwija kompetencje psychospołeczne i emocjonalne, doskonali relacje dzieci z innymi osobami, uczy znajdowania różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i problemami oraz wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu. Realizacja programu obejmuje cykl 24 spotkań składających się na 6 części tematycznych:
- Uczucia
- Komunikacja
- Przyjaźń
- Rozwiązywanie konfliktów
- Przeżywanie zmiany i straty
- Dajemy sobie radę
Program uczy dzieci:
- Jak rozpoznawać własne uczucia i jak o nich rozmawiać,
- Jak mówić to co chce się powiedzieć,
- Jak słuchać uważnie,
- Jak prosić o pomoc,
- Jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie,
- Jak radzić sobie z samotnością i odrzuceniem,
- Jak mówić przepraszam,
- Jak radzić sobie w sytuacji, kiedy jest się krzywdzonym,
- Jak rozwiązywać konflikty,
- Jak radzić sobie ze zmianą i stratą, między innymi śmiercią,
- Jak adoptować się do nowych sytuacji,
- Jak pomagać innym.
11 stycznia 2013r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Pokrzywnicy odbył się Wojewódzki Konkurs Historyczny na szczeblu gminnym. W zmaganiach wzięło udział czworo uczniów: troje z ZS-P w Pokrzywnicy, których przygotowywała p. Katarzyna Damrat, i jeden z ZS-P w Większycach, którego opiekunem jest p. Remigiusz Nawrot. Tegoroczne zadania konkursowe były trochę łatwiejsze niż poprzednie, ale żadnemu z uczestników nie udało się uzyskać dostatecznej liczby punktów, aby zakwalifikować się do konkursu na szczeblu wojewódzkim. Jednak uczniowie przygotowywali się sumiennie do olimpiady przedmiotowej, chociaż dla niektórych była to jedna z kilku, w których w tym roku biorą udział. Oto wyniki:
- I miejsce Fabian Izaak z ZS-P w Pokrzywnicy
- II miejsce Dominika Ilnicka z ZS-P w Pokrzywnicy
- III miejsce Denis Behr z ZS-P w Pokrzywnicy
- IV miejsce Sebastian Czerner z ZS-P w Większycach
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział i gratulujemy. Dziękujemy również Radzie Rodziców ZS-P w Pokrzywnicy za zapewnienie poczęstunku dla uczestników konkursu.
Dnia 8 stycznia 2013 odbył się w naszej szkole etap gminny Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego. Z językiem tym zmagało się dwunastu uczniów z trzech szkół podstawowych z terenu naszej gminy (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Pokrzywnicy, Zespół Gimnazjalno-Szkolny w Długomiłowicach oraz Społeczna Szkoła Podstawowa w Mechnicy). W pierwszej części testu sprawdzono umiejętność rozumienia tekstu pisanego. Następnie, po przerwie i poczęstunku nastąpiła druga część, która sprawdzała wiedzę z zakresu realioznawstwa. By zakwalifikować się do trzeciego etapu konkursu, należało uzyskać nie mniej niż 85% punktów możliwych do zdobycia. Najlepszy okazał się Robert Domin, na miejscu drugim uplasował się Marcel Barzantny a trzeci był Martin Suchan. Wszystkim uczestnikom dziękujemy a na ręce laureatów składamy serdeczne GRATULACJE.
W grudniu Panie, które reprezentowały firmy VOTUM S.A. z uczniami klasy I i II przeprowadziły zajęcia związane z bezpiecznym poruszaniem się po drogach. Dzieci oglądały prezentację multimedialną, której bohaterką była zebra - zarówno ta, która żyje w Afryce, jak i ta, którą możemy zobaczyć na naszych drogach. Dzieci z ogromną radością angażowały się w zajęcia, chętnie udzielały odpowiedzi na zadawane pytania. Panie prowadzące zajęcia były zaskoczone zasobem wiedzy uczniów. Na zakończenie każde dziecko rozwiązało krótki test i otrzymało pamiątkowy dyplom. Ogłoszono także konkurs pt.”Zebra”. Na szkolnym korytarzu odbyła się prezentacja prac. Jury w składzie wszystkich nauczycieli pracujących w naszej szkole wybrało najładniejsze prace. Podstawowym kryterium była samodzielność w wykonaniu pracy. Wyniki przedstawiają się następująco:
- I miejsce - Patrycja Piechulek
- II miejsce - Tomasz Porske
- III miejsce - Angelika Pazurek
Przyznano także 2 wyróżnienia: Julia Janocha i Aleksandra Rudziak
14 stycznia 2013 r. naszą szkołę ponownie odwiedzili przedstawiciele firmy VOTUM S.A. i odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla zwycięzców konkursu „Zebra”
Z okazji kończącego się ROKU JANUSZA KORCZAKA uczniowie kółka bibliotecznego i teatralnego 18 grudnia przygotowali montaż słowno- muzyczny związany z postacią wybitnego lekarza i pedagoga. W tym roku mija 70. rocznica tragicznej śmierci Korczaka w Treblince razem ze swoimi podopiecznymi. Nasi uczniowie ze wzruszeniem recytowali wiersze na temat działalności i postawy Starego Doktora, który całe swoje życie poświęcił osieroconym dzieciom. Janusz Korczak uważany jest za człowieka, który jako jeden z pierwszych zapoczątkował walkę o prawa dziecka. Pisał książki dla dzieci, artykuły do czasopism, prowadził wykłady dla studentów, wychowawców, nauczycieli i rodziców. Wiele idei edukacyjnych i wychowawczych zostało zapoczątkowanych przez tego wielkiego przyjaciela dzieci. Oto niektóre z myśli Korczaka, które warto zapamiętać:
Wychowanie dziecka to nie miła zabawa, a zadanie, w które trzeba włożyć wysiłek bezsennych nocy, kapitał ciężkich przeżyć i wiele myśli… Niekiedy rodzice nie chcą wiedzieć tego, co wiedzą – i widzieć tego, co widzą. Dziecko, sto masek, sto ról zdolnego aktora. Inne wobec matki, inne wobec ojca, babki, dziadka, inne wobec surowego i łagodnego nauczyciela, inne w kuchni, wśród rówieśników, inne wobec bogatych i biednych, inne w codziennej i świątecznej odzieży. Nie ma dzieci – są ludzie; ale o innej skali pojęć, innym zasobie doświadczenia, innych popędach, innej grze uczuć. Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy.
|
|