21 grudnia 2012 roku, po raz kolejny, gościliśmy podopiecznych Domu Samopomocy Społecznej PROMYCZEK. Stało się to już naszą szkolna tradycją, że przed Świętami Bożego Narodzenia, spotykamy się z nimi, śpiewamy kolędy. Razem z uczniami, przedszkolakami, rodzicami oraz zaproszonymi gośćmi obejrzeli Oni przygotowane przez uczniów przedstawienie opowiadające o Bożym Narodzeniu „Podróż przez wieki”. Opowiada ono o Wigilii na przestrzeni dziejów: w XXI wieku, w latach 60- tych XX wieku, w czasie II wojny światowej, w XIX wieku, w IV wieku oraz w nocy narodzenie Jezusa Chrystusa. Również przedszkolaki zaśpiewały oraz powiedziały wiersze „Małemu Jezuskowi”. Wręczyły naszym gościom kosz pełen słodyczy. Mamy nadzieję, że spotkamy się z „Promyczkami” już w marcu na kiermaszu Wielkanocnym. Dzięki takim wizytom uczniowie uczą się tolerancji, wrażliwości na choroby i niepełnosprawność oraz szacunku dla wszystkich ludzi.
|
W grudniu odbyło się kolejne spotkanie uczniów klas IV- VI biorących udział w KONKURSIE „BEZPIECZNA SZKOŁA, BEZPIECZNY UCZEŃ”. Temat spotkania „ Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, by poprawić relacje między ludźmi” jest bardzo ważny, gdyż dotyczy kontaktów między nauczycielami a uczniami oraz między uczniami, bardzo istotnych w budowaniu właściwej atmosfery w szkole. Uczniowie zostali podzieleni na 3 grupy. Każda grupa składała się z uczniów z każdej klasy, aby integrować dzieci. Tematem pracy pierwszej grupy były zmiany, jakie muszą nastąpić w uczniach, aby poprawić relacje uczeń- uczeń, drugiej: zmiany w uczniach i nauczycielach, aby poprawić relacje uczeń- nauczyciel, trzeciej: zmiany w dzieciach i rodzicach, aby poprawić relacje dziecko- rodzice. Następnie odbyła się dyskusja „Komunikacja werbalna i niewerbalna”, która jest bardzo ważna w relacjach miedzy ludźmi. Na koniec został ogłoszony konkurs literacki na opowiadanie, wiersz, list, w którym mogą wziąć udział uczniowie wszystkich klas „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, by poprawić relacje miedzy ludźmi”. Najlepsze prace zostaną przesłane do jury konkursu „Bezpieczna szkoła, bezpieczny uczeń”. W dalszej kolejności realizowane będą zagadnienia: „Bezpieczne zachowania w szkole, domu i na ulicy”, „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka”, „Tytoń, narkotyki, dopalacze- jak się przed nimi bronić”, „Kibole, blokersi, grupy podwórkowe”, „Mój przyjaciel jest inwalidą”, „Nie jestem sam”, „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia”, „Asertywność".
19 grudnia 2012 roku odbyło się, kolejne w tym roku szkolnym, SPOTKANIE CZYTELNICZE KLAS I- III. Uczniowie wysłuchali fragmentów książki Marii Kownackiej „ Plastusiowy pamiętnik” opisujących przygody Plastusia w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Wszyscy bardzo byli zainteresowani tym, z czego można zrobić ozdoby na choinkę, jakie wykonali dzieci z książki. Następnie uczniowie podawali swoje pomysły na wykonanie takich ozdób. Potem część dzieci wykonała rysunki „Ubieramy choinkę własnoręcznie wykonanymi ozdobami”. Pozostali uczniowie utworzyli grupy i wykonali mapy myśli „ Książka może być prezentem świątecznym, bo…”. Dzieci podały wiele argumentów, dlaczego warto dawać książki w prezencie. Dzięki takim spotkaniom uczniowie klas I- III bardzo chętnie przychodzą do szkolnej biblioteki, wypożyczają książki, chętnie wypowiadają się na ich temat. Może czytanie książek stanie się nawykiem oraz sposobem spędzania czasu wolnego.
Uczniowie z Kółka przyrodniczego realizują innowację przyrodniczą „Wycieczki po okolicy- doskonalenie umiejętności praktycznych uczniów”. Pierwszą wycieczkę odbyli do pana Adriana Kocha, który hoduje gołębie pocztowe. Jest to jego hobby już od 28 lat. Rozpoczął w wieku 11 lat obserwując swoich wujków, więc jest to już rodzinna tradycja. Pan Adrian bardzo ciekawie opowiadał o swojej pasji. Wymaga ona bardzo wiele pracy, nakładów finansowych, ale daje też wiele satysfakcji i radości, kiedy jego gołębie wracają do gołębnika po locie z odległości ponad 1000 kilometrów. Hodowla gołębi to codzienne obowiązki. Jesienią podaje się im środki wzmacniające pióra. Wiosną przygotowuje się ptaki do lotów. Codziennie, rano i wieczorem, odbywają się treningi. Gołębie latają po okolicy wrabiając w sobie orientacje w terenie. Kiedy pana Adriana nie ma w domu, zajmuje się tym jego żona. Trzeba pamiętać, aby 4 tygodnie przed lotami gołębie zaszczepić przeciw salmonelli. Pan Adrian zdobył do tej pory 4 puchary za osiągnięcia swoich gołębi. W czasie rozmowy uczniowie byli mile zaskoczeni ogromną wiedzą pana Kocha na temat gołębi. Była to bardzo ciekawa i pouczająca wycieczka. Nie trzeba daleko podróżować, aby spotkać ciekawych ludzi posiadających ciekawe pasje i zainteresowania!!!
Dziewczynki i chłopcy z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy cały rok czekały na Mokołaja. Dnia 6 grudnia wreszcie je odwiedził z workiem prezentów, które bardzo ucieszyły zwłaszcza nasze przedszkolne łasuchy. Dzieci zaśpiewały Mikołajowi piosenki, wyrecytowały wiersz o Mikołaju i zaprosiły do wspólnej zabawy. Na koniec była niespodzianka- przejażdżka mikołajkowymi saniami po okolicy- to dopiero była frajda. Szczęśliwe przedszkolaki wróciły do przedszkola, aby odpakować prezenty. Bardzo dziękujemy rodzicom oraz osobom zaangażowanym w zorganizowanie pięknej uroczystości dla dzieci.
Dnia 10 grudnia 2012r. w szkole w Łężcach odbył się kolejny konkurs ortograficzny o tytuł szkolnego „ASA ORTOGRAFII”. W związku z tym, iż wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, uczniowie klasy II i III rozwiązywali różne zadania ortograficzne o tematyce świątecznej. Oto wyniki:
klasa II
- I miejsce – Aleksandra Rudziak
- II miejsce – Julia Danielewicz i Karolina Schreiber
- III miejsce – Malwina Moszek
Klasa III
- I miejsce – Dorota Wołochowska
- II miejsce – Julia Kubiec i Tomasz Kowalski
- III miejsce – Kamil Kabot i Rafał Mutwin
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom.
Dnia 27.11.2012 uczniowie klas IV-VI uczestniczyli w lekcji języka angielskiego poświęconej pieczeniu chleba. W ramach lekcji uczniowie mieli okazję zobaczyć, dotknąć, a nawet powąchać produkty wykorzystywane przy pieczeniu chleba oraz zapoznali się z ich odpowiednikami w języku angielskim. Uczniowie poznali także nazwy różnych rodzajów pieczywa. Natomiast krótki anglojęzyczny film wprowadził ich w tajniki powstawania chleba. Uczniowie rozwiązywali różne zadania dotyczące pieczenia chleba, a na koniec wykonali słownik obrazkowy odzwierciedlający to, czego nauczyli się podczas lekcji. Klasa IV wykonała ilustracje produktów potrzebnych do wypieku chleba, klasa V przedstawiła różne rodzaje pieczywa, natomiast zadaniem uczniów klasy VI było przedstawienia historyjki opowiadającej o etapach powstawania chleba.
|
|