Myślą wiodącą projektu jest rozbudzenie ciekawości badawczej. Naukę uatrakcyjnią projekty, gry, konkursy i doświadczenia.
Zostaną stworzone własne gry matematyczne, które utrwalą tabliczkę mnożenia i poznaną wiedzę oraz odbędą się pokazy eksperymentów dla całej szkoły. Będą spotkania się z ciekawymi ludźmi. W ramach przedsięwzięcia uczniowie pojadą na wycieczkę do pracowni eksperymentalnej w Opolu.
Cele projektu:
1. wzrost kompetencji uczniów poprzez realizację działań ukierunkowanych na rozwijanie sprawności rachunkowych i manualnych, logiczne rozumowanie oraz prawidłowe wnioskowanie; wyrabianie intuicji matematycznej,
2. pogłębienie motywacji i pasji do nauki tego przedmiotu,
3. stymulowanie aktywności twórczej do stawiania hipotez i rozwiązywania zadań problemowych;
4. podejmowanie prac badawczych na kanwie hasła „Odkrywcy tajników matematyki”;
5. rozwój umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii – programy komputerowe, kalkulator, prezentacja multimedialna, fotografia cyfrowa, film itp.
6. przeprowadzenie konkursu / gry matematycznej; opracowanie zestawów zadań konkursowych / kart zadaniowych; opracowanie kryteriów oceny prac konkursowych / zasad gry;
7. budowanie wiedzy fizycznej i logiczno-matematycznej;