Programowanie, kodowanie, konstruowanie staje się dziś ważnym kierunkiem w edukacji na każdym poziomie kształcenia. Wprowadzenie elementarnych podstaw pozwala rozwinąć już u najmłodszych umiejętność kombinowania, planowania, analizowania, wnioskowania. W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy przystąpiły do zadań z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, maty do kodowania, małych i dużych kolorowych kubków, żetonów, obrazków oraz tabletu i robota interaktywnego Photon. Podjęte działania miały kształtować dobre nawyki cyfrowe, rozwijać umiejętność logicznego myślenia, kształtować wyobraźnię przestrzenną oraz doskonalić podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokowo - słuchową oraz koordynację ruchową.
Przedszkolaki uczą się programować i kodować
Programowanie, kodowanie, konstruowanie staje się dziś ważnym kierunkiem w edukacji na każdym poziomie kształcenia. Wprowadzenie elementarnych podstaw pozwala rozwinąć już u najmłodszych umiejętność kombinowania, planowania, analizowania, wnioskowania.
W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania dzieci z Publicznego Przedszkola
w Pokrzywnicy przystąpiły do zadań z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, maty do kodowania, małych i dużych kolorowych kubków, żetonów, obrazków oraz tabletu i robota interaktywnego Photon. Podjęte działania miały kształtować dobre nawyki cyfrowe, rozwijać umiejętność logicznego myślenia, kształtować wyobraźnię przestrzenną oraz doskonalić podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokowo - słuchową oraz koordynację ruchową.