Najnowsze zdjęcia
Z kalendarza
Dzisiaj jest
Czwartek 14 listopada 2024 Imieniny obchodzą Agata, Aga, Damian, Elżbieta, Emil, Emiliusz, Jozafat, Józef, Judyta, Kosma, Laurenty, Lewin, Serafin, Ścibor, Ścibora, Wszerad Do końca roku zostało 48 dni |
QR Code
Licznik odwiedzin
Dzisiaj | 3162 | |
Wczoraj | 7071 | |
W tygodniu | 13122 | |
W miesiącu | 32835 | |
Ogółem | 8832316 |
MOZILLA 5.0,
Do wakacji
Zadanie nr 19 – 09.04.2020
Dnia 9 kwietnia 2020 nasze przedszkolaki już z samego rana ochoczo zabrały się do pracy. Tym razem musiały się zmierzyć ze ścieżką sensoryczną przygotowaną z różnych dostępnych w domu materiałów. Były to m. in. kawałki tkanin – wełna, jedwab, futerko, płótno, piórka papiery – ścinki gazet, grubszy karton, bibuła, tacki wypełnione cienką warstwą kaszy albo ryżu. Co daje chodzenie po ścieżce sensorycznej? Dzieci są szczególnie wrażliwe na stymulację dotykową; uwielbiają tulenie, głaskanie, łaskotanie. Większość z nich bardzo lubi biegać boso po piasku czy po trawie. Stopy są przecież doskonałym źródłem stymulacji. Znajduje się w nich 72 tys. zakończeń nerwowych, odpowiedzialnych za połączenia między najważniejszymi częściami ciała. Są więc one prawdziwymi przekaźnikami bodźców. Poza tym, dotykanie różnych faktur sprzyja rozwojowi zmysłów, niesamowicie pobudzając jego wyobraźnię. No i jest przyjemne! Nasi milusińscy z wielką chęcią korzystali z wykonanych z pomocą rodziców ścieżek sensorycznych, biegając tam i z powrotem, zatrzymując się w poszczególnych miejscach, tupiąc i skacząc. Czysta dziecięca radość! Kolejnym zadaniem były tańce przy muzyce, dzieci świetnie się bawiły, a przy okazji przyswoiły sobie nowe słówka w języku angielskim. Dodatkowo starszaki utrwalały literki „Ż, ż” poprzez czytanie sylab i wyrazów z nimi.