„Prawidłowy rozwój językowy daje dziecku poczucie bezpieczeństwa - dzięki językowi można bowiem porządkować otaczający świat, nauczać zasad obowiązujących w społeczeństwie”.
prof. Jagoda Cieszyńska
Każdy z nas swoją przygodę z rozwojem mowy zaczynał od prostych dźwięków poprzez nazywanie osób, przedmiotów, zwierząt z najbliższego otoczenia. Wyrazy dźwiękonaśladowcze, potem powtarzanie sylab, prostych słów, aż do budowania pierwszych zdań i dłuższych wypowiedzi. Nie pamiętamy jak to było z nami, ale mamy możliwość obserwowania naszych dzieci. Rozwój systemu językowego to nie tylko gramatyka. Pod względem terapeutycznym to także nauka reguł jego stosowania. A nauka reguł może odbywać się między innymi poprzez ćwiczenia wnioskowania przez analogię. Dlatego dzisiaj (29.04.2020r.) dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec otrzymały od logopedy proste zadanie, w którym miały dopasować zwierzęta gospodarstwa domowego do domków, w których mieszkają (np. pies – buda, świnia – chlewik, koń – stajnia). Konstrukcja ćwiczenia w formie nieskomplikowanej i kolorowej gry pochodzącej z zasobów www.wordwall.net, jak podkreślano już wielokrotnie, ma uczyć poprzez zabawę. Oprócz wspomnianych wcześniej walorów, doskonalimy u dzieci m. in. słownik czynny, prawidłowe wzorce artykulacyjne, być może też dostarczamy nowych wiadomości lub porządkujemy już nabyte. Warto zapoznać się również z innymi propozycjami pochodzącymi z tej strony, ćwiczeniami logopedycznymi, ale nie tylko.