W Publicznym Przedszkolu w Pokrzywnicy już na dobre zagościła tradycja czytania książek przez starszych kolegów, nauczycieli, rodziców, dziadków, a nawet osoby z społeczności lokalnej. Przedszkolaki biorą udział w codziennym kilkunastominutowym czytaniu wybranej literatury. Dzięki temu nawiązuje się silna więź pomiędzy kolegami, rodzicami, krewnymi, znajomymi a dziećmi przedszkolnymi. Trzeba pamiętać, że głośne czytanie książek dzieciom to nie tylko spędzanie wolnego czasu ale również rozbudzanie ciekawości świata, poszerzanie słownictwa, rozwijanie wyobraźni, ćwiczenie koncentracji i umiejętności słuchania, uczenie myślenia i wartości moralnych, wspólne przeżywanie z bohaterami książek emocjonujących przygód, wyrabianie nawyku czytania i zdobywania wiedzy, przygotowanie do wymagań, jakie stawia nauka w szkole.
|
Pielęgnując tradycję związaną z obrzędami Wszystkich Świętych dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy pod koniec października 2019 roku odwiedziły pobliski cmentarz, zapaliły znicze na grobach i odmówiły modlitwę w intencji zmarłych. Czas ten był okazją do zadumy i refleksji. Wspomnieliśmy tych, którzy odeszli i daliśmy dowód, że pamięć o nich trwa. Kultywowanie pamięci o zmarłych to dobra lekcja dla naszych dzieci.
Jesień to piękna i wyjątkowa pora roku. Przedszkolaki z Pokrzywnicy i Łężec korzystają z pięknej pogody i uroków jesieni w pobliżu przedszkola. Aż chce się wyjść na zewnątrz i zrobić „coś” ciekawego. Zgrabione sterty liści w ogrodzie przedszkolnym, zachęcają do wesołej zabawy. Można trochę poskakać i porozrzucać kolorowe liście dookoła. Dzieci udowodniły, że do świetnej zabawy wcale nie potrzeba wielkich przygotowań, drogich zabawek czy pięknego placu zabaw. Wystarczą kolorowe liście, które właśnie spadły z drzew i dobry humor. Nasze przedszkolaki zawsze mają głowy pełne pomysłów, dlatego też wykorzystały jesienne liście na różne sposoby. Najpierw oglądały liście i zastanawiały się z jakiego są drzewa. Wykonały też z nich przepiękne prace plastyczne. Najwięcej radości jednak sprawiło dzieciom bieganie po dywanie z kolorowych liści. Wiele emocji i satysfakcji dostarczyło również zbieranie liści do wiaderek. Dzieci z wielkim zaangażowaniem grabiły i zbierały liście do kontenerów. W ten sposób pomogły naszym paniom z obsługi Przedszkola oraz zrobiły coś pożytecznego dla środowiska i estetyki naszego otoczenia. Mamy nadzieję, że „Złota Polska Jesień” zostanie z nami, jak najdłużej i pozwoli nam się cieszyć zabawami na świeżym powietrzu.
22 października 2019 roku w Gminnym Ośrodku Kultury w Reńskiej Wsi odbyła się kolejna edycja Festiwalu Piosenki Jesiennej dla Przedszkolaków. Każde przedszkole zaprezentowało dwie piosenki o tematyce jesiennej. Dzieci z Pokrzywnicy przedstawiły utwór pod tytułem „Mały jeżyk” i „Kasztankowa gra”, zaś przedszkolaki z Łężec zaśpiewały „Owocowe przysmaki” oraz „Małe czerwone jabłuszko”. Dzieci wystąpiły w pięknych jesiennych strojach, z wykorzystaniem odpowiednich atrybutów i instrumentów. Wszystkie występy nagrodzone zostały gromkimi brawami. Organizatorzy zadbali o słodki poczęstunek, pamiątkowe dyplomy, ciekawe nagrody, a przede wszystkim o niezwykłą atmosferę. Serdeczne podziękowania składamy wszystkim rodzicom, którzy poświęcili swój czas, aby zapewnić dzieciom dojazd i wsparcie w czasie występu.
Korzystając ze słonecznej pogody 25 października przedszkolaki z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy z oddziału w Łężcach razem z nauczycielami wyruszyli na wycieczkę do lasu. Na początku przywitali się z panem leśniczym, który oprowadził ich po lesie i opowiedział o swojej pracy. Podczas tej wycieczki przedszkolaki za pomocą zmysłów wzorku, słuchu i dotyku poznały wiele ciekawych tajemnic jakie kryje las. Poznały warstwową budowę lasu, różne gatunki drzew oraz zwierzęta mieszkające w lesie. Dodatkowo dzieci nauczyły się prawidłowego zachowywania się w lesie, by nie ucierpiała roślinność oraz zrozumiały znaczenie lasu dla ludzi i zwierząt. Pogoda i humor wszystkim dopisały. Wycieczka do lasu była bardzo udana, a wspomnienia na pewno na długo pozostaną w pamięci dzieci.
Jesień na dobre zagościła w naszej okolicy. Przekonały się o tym także przedszkolaki z Pokrzywnicy oraz Łężec, które rozpoczęły „Leśny tydzień”. Oprócz typowych dla jesieni kasztanów i żołędzi dzieci poznały inne symbole natury ożywionej i nieożywionej tj. mech, korę, szyszki, liście, wodę, kamienie oraz liście i gałązki.
- Jak pachnie mech?
- Czy kora ze wszystkich drzew wygląda tak samo?
- Czy wszystkie liście jesienią są żółte?
- Czy drzewa iglaste mają liście?
- Czy wszystkie szyszki są takie same?
- Co to jest żywica?
Na te nurtujące pytania, przedszkolaki bardzo chętnie szukały odpowiedzi. Aby móc jeszcze lepiej poznać otaczającą nas przyrodę, na dzieci czekała niespodzianka - tzw. ścieżka sensoryczna. Przygaszone w sali światło oraz słyszany śpiew ptaków towarzyszył dzieciom podczas wędrówki po „darach lasu”. Wszystkie dzieci okazały się na tyle odważne, by poznać fakturę wszystkich jesiennych symboli bosymi stopami. Takie zajęcia były dla dzieci miłym zaskoczeniem oraz urozmaiceniem pobytu w przedszkolu tak bardzo, że domagały się częściej takich atrakcji. Ponadto dzięki sprzyjającej pogodzie, jesienny pobyt na świeżym powietrzu należy do jednych z ulubionych aktywności naszych przedszkolaków, co jeszcze bardziej sprzyja poznawaniu otaczającego ich świata.
Programowanie, kodowanie, konstruowanie staje się dziś ważnym kierunkiem w edukacji na każdym poziomie kształcenia. Wprowadzenie elementarnych podstaw pozwala rozwinąć już u najmłodszych umiejętność kombinowania, planowania, analizowania, wnioskowania. W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy przystąpiły do zadań z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, maty do kodowania, małych i dużych kolorowych kubków, żetonów, obrazków oraz tabletu i robota interaktywnego Photon. Podjęte działania miały kształtować dobre nawyki cyfrowe, rozwijać umiejętność logicznego myślenia, kształtować wyobraźnię przestrzenną oraz doskonalić podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokowo - słuchową oraz koordynację ruchową.
Przedszkolaki uczą się programować i kodować
Programowanie, kodowanie, konstruowanie staje się dziś ważnym kierunkiem w edukacji na każdym poziomie kształcenia. Wprowadzenie elementarnych podstaw pozwala rozwinąć już u najmłodszych umiejętność kombinowania, planowania, analizowania, wnioskowania. W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy przystąpiły do zadań z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, maty do kodowania, małych i dużych kolorowych kubków, żetonów, obrazków oraz tabletu i robota interaktywnego Photon. Podjęte działania miały kształtować dobre nawyki cyfrowe, rozwijać umiejętność logicznego myślenia, kształtować wyobraźnię przestrzenną oraz doskonalić podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokowo - słuchową oraz koordynację ruchową.
|
|