Z kalendarza

Dzisiaj jest
Czwartek
14 listopada 2024
Imieniny obchodzą
Agata, Aga, Damian, Elżbieta, Emil, Emiliusz, Jozafat, Józef, Judyta, Kosma, Laurenty, Lewin, Serafin, Ścibor, Ścibora, Wszerad
Do końca roku zostało
48 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1389
mod_vvisit_counterWczoraj7071
mod_vvisit_counterW tygodniu11349
mod_vvisit_counterW miesiącu31062
mod_vvisit_counterOgółem8830543

Twoje IP: 3.149.255.60
MOZILLA 5.0,

Do wakacji

Miłej nauki :)

praca_3Minął 8 tydzień edukacji w warunkach domowych. Był on niezwykle bogaty w różnorodne aktywności, które uwzględniały wiek, możliwości, potrzeby, zainteresowania dzieci oraz  realizację treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

W ciągu całego tygodnia przedszkolaki:

 

  • poszerzyły wiedzę patriotyczną,
  • rozwijały sprawności grafomotoryczne oraz manualne,
  • kontynuowały ćwiczenia w czytaniu i pisaniu,
  • kształtowały sprawności matematyczne polegające na przeliczaniu, dodawaniu, odejmowaniu, klasyfikowaniu, orientacji  w przestrzeni,
  • doskonaliły kompetencje językowe poprzez udział w Programie Powszechnej Dwujęzyczności Dwujęzyczne Dzieci, a także w grach, zabawach językowych i ćwiczeniach logopedycznych,
  • uczestniczyły w Ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Dzieci uczą rodziców w domu” realizując proponowane zagadnienie,
  • wzięły udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Strażaka, Światowego Dnia Higieny Rąk,
  • wykazały się samodzielnością, pomysłowością i spontanicznością.

 

Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie i dobrą współpracę, które są dla nas bardzo ważne.

praca_4Głównym celem piątkowych zajęć było kształtowanie umiejętności klasyfikacji, która odgrywa istotną rolę w procesie kształtowania pojęć u dzieci. Im lepiej dziecko klasyfikuje, sortuje, układa pewne elementy rzeczywistości, tym lepiej radzi sobie w codziennych sytuacjach, rozumie zmieniające się zjawiska i potrafi je nazwać. Dlatego przedszkolaki korzystając z dostępnych w domu elementów: guzików, nakrętek, klocków itp. eksperymentowały, dokonywały manipulacji przedmiotami, przekładały je z miejsca na miejsce, przyporządkowywały do określonej grupy lub zbioru biorąc pod uwagę różnorodne kryteria tj. kolor, wielkość, kształt. W dalszej części dzieci rozwijały swoje kompetencje językowe stosując zwroty mające znaczenie w zabawie, podczas śpiewanych piosenek, powtarzanych rymowanek. Na zakończenie starszaki doskonaliły umiejętności czytelnicze. Dotychczas podejmowały czytanie sylab oraz zróżnicowanych wyrazów. Dzisiaj po raz pierwszy odważnie przeczytały proste, krótkie zdania. Brawo przedszkolaki, dostrzegamy efekty Waszej pracy oraz małe sukcesy, które codziennie osiągacie.

zadanie_2W dniu dzisiejszym, tj. 6 maja 2020r., w domach dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec odbyły się zawody w recytowaniu krótkiego, rymowanego tekstu na jednym wdechu. W tym tygodniu towarzyszą nam właśnie ćwiczenia oddechowe, a prawidłowy oddech to ważna sprawa! Prawidłowy tor oddechowy ma duży wpływ na to jak kształtuje się budowa aparatu artykulacyjnego, a co za tym idzie – mowy. Jeżeli dzieci oddychają ustami to przepływające ponad językiem powietrze utrudnia właściwą pionizację języka. Wówczas pojawiają się problemy z artykulacją głosek, które wymagają podnoszenia się języka za górne zęby. Same ćwiczenia artykulacyjne nie pomogą, dlatego w działaniach terapeutycznych tak ważna rolę pełnią ćwiczenia oddechowe (jeśli oczywiście takowe są koniecznie). Tym razem można było je połączyć z matematyką, a dokładnie z liczeniem. Do wyboru przedszkolaki miały trzy rodzaje tekstów:

  • „Kura”

Siedzi kura w koszyku, liczy jaja do szyku: jedno jajo, drugie jajo, trzecie jajo…

  • „Rosół”

Siedzi chłop przy stole liczy oka w rosole: jedno oko, drugie oko, trzecie oko…

  • Wrony”

Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona….
a trzynasta ogoniasta!

Cała zabawa polegała na tym, by nabrać powietrze nosem i na jednym oddechu mówić tekst i liczyć do tylu, do ilu potrafimy najwięcej. Na pewno było to nie lada wyzwanie dla biorących udział w zawodach. Ciekawe, kto najlepiej radził sobie z zadaniem? Na pewno wszyscy bawili się znakomicie. Było pełno śmiechu, a śmiech to zdrowie! Tak na marginesie… śmiech dobrze wpływa na ćwiczenie podniebienia miękkiego. Więc niech dobry humor nas nie opuszcza!

praca_5Dzisiaj 7.05.2020 na nasze przedszkolaki czekały bardzo ciekawe zadania. Pierwsze z nich to wysłuchanie opowiadania Joanny Papuzińskiej „Jak nasza mama odczarowała wielkoluda”. Następnie dzieci narysowały obrazek przedstawiający, za co kochają swoją mamę. Później najmłodsi wykonali jedno zadanie z tematu „Baśniowy świat” w ramach ogólnopolskiej akcji „Dzieci uczą rodziców”. W tym dniu przedszkolaki również poćwiczyły umiejętność liczenia w języku angielskim i znajomość nazw kolorów. Dla naszych starszaków również nie zabrakło zadań i razem ze starszym rodzeństwem lub rodzicami zagrały w grę „matematyczne kostki” i poćwiczyły umiejętność dodawania.

praca_3W środę 6.05.2020 nasze przedszkolaki miały okazję do super zabawy. Już od samego rana zabrały się ochoczo do pracy. Z pomocą rodziców przygotowały w domu lub w swoich ogrodach tory przeszkód. Pomysłów dzieciom nie brakowało i wykorzystały do tej zabawy: poduszki, koce, krzesła, skakanki, piłki, klocki i wiele innych przyborów. Zdjęcia przygotowanych torów przeszkód i uśmiechniętych buzi najmłodszych można zobaczyć w naszej galerii. Dodatkowo przedszkolaki pobawiły się, pośpiewały oraz potańczyły do ulubionych piosenek w języku niemieckim. A nasze starszaki mogły poćwiczyć umiejętność czytania sylab i wyrazów.

praca_5W poprzednim tygodniu przedszkolaki podczas wykonywania swoich zadań poznawały różne zawody. Dziś nadszedł czas, aby sprawdzić swoją wiedzę. Dzieci na ekranie komputera, tabletu lub telefonu oglądały fotografie przedstawiające różne osoby. Ich zadaniem było odgadnięcie po elementach strojów i atrybutów, jaki zawód wykonują te postaci. Nasi milusińscy doskonale wiedzieli, że mężczyzna z wielką torbą to listonosz, a kobieta w fartuchu z tacą w rękach to kelnerka. 5 maja to Światowy Dzień Higieny Rąk. Dzięki wesołej piosence przedszkolaki przypomniały sobie, o jakże ważnych w czasach epidemii, zasadach mycia rąk. Przy radosnym akompaniamencie, skocznej melodii bardzo dokładnie rozprawiły się z brudem na swoich dłoniach. Jednak to nie koniec muzyki na dzisiaj. Kolejne piosenki zaproponowane przez Panią Olę nie tylko pozwoliły na doskonalenie znajomości języka angielskiego, ale rozruszały nawet największe leniuszki. Gdy maluchy po skończonej pracy udały się na odpoczynek, nasze starszaki nadal wytrwale pracowały. Najpierw sprawdzały swoją wytrzymałość w pozycji na jednej nodze z jedną uniesioną do góry ręką. Następnie wykonując ćwiczenie na portalu matzoo.pl, utrwalały kierunki: prawo, lewo. To był pracowity dzień.

praca_3Początek maja to tradycyjnie okres uroczystości upamiętniających najważniejsze wydarzenia i symbole, które zapisały się w historii polskiej państwowości. Dzisiejsze zadania zatem poświęcone były świętom majowym: 1 maja- Święto Pracy, 2 maja- Dzień Flagi Narodowej oraz 3 maja Uchwalenie Konstytucji 3 Maja. To wspaniały czas na przybliżenie dzieciom treści patriotycznych. Najpierw przedszkolaki obejrzały krótki filmik o Polsce, następnie wzięły udział w quizie, podczas którego udowodniły, że posiadają ogromną wiedzę o swojej Ojczyźnie. Wykonały też piękne flagi oraz przybrane w barwy narodowe, w pozycji „na baczność” odśpiewały hymn państwowy. Poprzez kultywowanie uroczystości narodowych dzieci uczą się patriotyzmu, wyrabiają pozytywne postawy i uczucia patriotyczne. W ten sposób już od najmłodszych lat kształtuje się w nich uczucie miłości i przywiązania do własnego kraju oraz promuje się polskie symbole narodowe. 4 maja to Międzynarodowy Dzień Strażaka. Nasze przedszkolaki upamiętniając ten niezwykły dzień zapoznały się z piosenką „Pali się”, dzięki której dowiedziały się, że poza akcjami gaszenia pożarów strażacy jeżdżą do wypadków drogowych i pomagają poszkodowanym, że udzielają pomocy w katastrofach i klęskach żywiołowych, że ratują ludzi gdy zagraża im niebezpieczeństwo i że często narażają własne życie, by ratować innych oraz że niejednokrotnie pomagają zwierzętom. Przypomniały sobie również numer alarmowy. To ważne, aby mały człowiek, wiedział, jak się zachować w sytuacji zagrożenia oraz gdzie można otrzymać pomoc i jak o nią poprosić. Jak w każdy poniedziałek nasi wychowankowie poznali kolejne przygody „Baby Beetles” kontynuując edukację językową. Starszaki natomiast wedle powiedzenia: „Trening czyni mistrza” doskonaliły swoje umiejętności czytania.

Więcej artykułów…