W dniu dzisiejszym dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec miały okazję doskonalić artykulację głosek szumiących poprzez logopedyczną grę planszową z serwisu www.domologo.pl. Zabawa ta była skierowana do wszystkich przedszkolaków, nie tylko jako forma ćwiczeń, ale także propozycja spędzenia czasu wspólnie z najbliższymi w domu. Ćwiczenia logopedyczne z najmłodszymi przeważnie przybierają formę zabawową. Zaproponowano im dzisiaj grę planszową, ponieważ płynie z niej znacznie więcej dobra niż może się nam wydawać. Dziecko nie czuje przymusu do nauki, chętnie się bawi i nie jest nawet świadome, że czegoś się uczy. Taka propozycja rozwija kompetencje społeczne, rozbudowuje zasób słów, pokazuje, że nie zawsze można wygrywać. W zależności od rodzaju gry edukacyjnej, kształtowane są różne obszary rozwojowe dziecka. Logopedzi również sięgają po nią chętnie, gdyż jest doskonałym sposobem na utrwalanie wywołanych głosek i można ją łatwo modyfikować w zależności od celu. Bardzo praktyczne jest również to, że z takiej formy ćwiczeń można korzystać nie tylko w warunkach gabinetowych, ale także domowych. Zostańmy zatem w domu i wykorzystajmy czas najlepiej jak potrafimy. Dobrej zabawy!
|
20 kwietnia 2020 przedszkolaki z Pokrzywnicy i Łężec odgadywały zagadki ze swoich ulubionych bajek. Zadanie bardzo spodobało się najmłodszym, a zagadki nie sprawiły im żadnych problemów. Bo przecież każde dziecko zna i wie kto to jest Czerwony Kapturek, Roszpunka czy Brzydkie kaczątko. Następnie przedszkolaki pobawiły się z Baby Beetles, zobaczyły nowy odcinek, pośpiewały i potańczyły do nowych piosenek w języku angielskim. Nie zabrakło również zadań dla starszaków, które mogły poćwiczyć umiejętność czytania za pomocą kart przygotowanych przez nauczycieli. Dodatkowo 19 kwietnia obchodzony jest dzień rowerowy i nasi najmłodsi korzystając ze słonecznej pogody wyruszyli na przejażdżkę koło domu na swoich rowerach, ale oczywiście zachowując zasady bezpieczeństwa!
Za nami już piąty tydzień zdalnej edukacji. Zapał naszych przedszkolaków do wykonywania zadań jest nadal duży, co cieszy nas ogromnie. Wtorek po świętach rozpoczął się od wesołej zabawy rytmicznej, gry edukacyjnej utrwalającej poznane litery i cyfry. Przedszkolaki pamiętały aby potrenować także swój angielski z projektem „Dwujęzyczne Dzieci”. Starszaki poznały nową literę i próbowały ją układać z przeróżnych materiałów. Kolejny dzień upływał na pobudzaniu dziecięcej twórczości. Przedszkolaki wykonały wiosenną pracę plastyczną pt. ”wiosenne kwiaty”, śpiewały w języku niemieckim, oraz ćwiczyły swoje buzie podczas zadań logopedycznych. Czwartkowe zadania polegały na odgadywaniu zadań typu prawda/fałsz oraz wykonaniu zadania z ogólnopolskiego projektu „Dzieci uczą rodziców”. W ostatni dzień przed kolejnym weekendem upłynął na ćwiczeniu motoryki małej i utrwaleniu wyglądu figur geometrycznych. Ponadto wykonały z rodzicami kolejne zadanie z projektu „dzieci uczą rodziców”. Miniony tydzień zawierał sporo zabaw i ćwiczeń pobudzających spostrzegawczość, twórczość i motorykę małą naszych przedszkolaków. Różnorodność zadań sprawiała uśmiech na ich twarzach i zapobiegała znudzeniu. Rodzicom dziękujemy za duże zaangażowanie.
Motoryka mała określa wszelkie czynności wykonywane przy pomocy dłoni i palców. Wykształcenie sprawności ręki jest niezmiernie ważne by w przyszłości dziecko nie miało problemów z wykonywaniem prostych czynności tj. wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików czy z pisanie. Dlatego dzisiejszy dzień upłynął przedszkolakom na ćwiczeniu motoryki małej i spostrzegawczości. Najpierw dzieci miały za zadanie powycinać kolorowy papier na małe kwadraty i prostokąty. Następnie ułożyć piękny wzór wzdłuż narysowanej przez rodzica linii. Następnie przedszkolaki wykonały wraz z rodzicem wybrane zadanie z ogólnopolskiego projektu „Dzieci uczą rodziców”. Po odpoczynku była kolej na kolejną porcję piosenek i tańców w języku niemieckim. Starszaki za pomocą prostych piosenek i filmików utrwaliły sobie wygląd cyfr. Następnie miały za zadanie odszukać w swoim pokoju przedmioty w kształcie figur geometrycznych.
„Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki (...)”
Dzisiaj tj. 16.04.2020 roku dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy oraz oddziału przedszkolnego w Łężach zamieniły się w małych odkrywców świata. Najpierw stały się ekspertami z zakresu wiedzy ogólnej. Zadanie to wymagało umiejętności koncentracji uwagi i niebywałego skupienia, jednak nasze przedszkolaki poradziły sobie z nim doskonale. Przy pomocy czerwonego i zielonego światła (wykonanych wcześniej wspólnie z rodzicami z papieru) określały prawdę bądź fałsz w czytanych przez rodzicach stwierdzeniach. Następnie wykonując zadania w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Dzieci uczą rodziców” odkrywały fascynujący świat zwierząt. W dalszej części dnia bawiły się przy piosenkach w języku angielskim doskonaląc umiejętność liczenia oraz rozwijając reakcje na komendy, kształtując przy tym swój refleks. Dodatkowo starszaki niestrudzenie poszukiwały w swoim otoczeniu, poznanych dzień wcześniej, literek „Ś, ś”. Natomiast Ci, którym tego dnia „odkrywania świata” wciąż było mało, doskonalili swoją sprawność grafomotoryczną kreśląc po śladzie literki.
Wiosnę czuć w powietrzu. Drzewa się zielenią, rosną pierwsze kwiaty, na dworze coraz cieplej. Piękna pogoda sprzyja dobremu nastrojowi, a jak humor lepszy to i chęci do nauki i zabawy większe. Dziś przedszkolaki miały wykazać się swoją twórczością i wyobraźnią, bowiem mając do dyspozycji farby, kartkę papieru i plastikową butelkę miały stworzyć pracę plastyczną pt. „wiosenne kwiaty”. Po plastycznych twórczościach dzieci przystąpiły do zadania z projektu edukacyjnego „Dzieci uczą rodziców”. Każdy przedszkolak wybrał sobie zadanie, które chce wykonać razem z rodzicem. Zadania były w tematyce wielkanocnej. Po odpoczynku przedszkolaki robiły zadanie, które uwielbiają najbardziej, czyli śpiewały i tańczyły w języku niemieckim. Ponadto starszaki zmierzyły się z próbą czytania sylab i prostych wyrazów. Chętne dzieci wykonały także zabawy logopedyczne.
Już od paru tygodni gości u nas prawdziwie kolorowa, ciepła, słoneczna wiosna. Wszystko budzi się do życia, dookoła słychać śpiew ptaków, a w głowach dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec pełno pomysłów na wesołe zabawy na podwórku. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu nie tylko sprzyjają zdrowiu, ale także mogą być inspiracją do tworzenia zabaw logopedycznych. Kiedy będzie padał deszcz, albo zrobi się troszkę chłodniej wówczas wiosnę można stworzyć sobie w domu. Taki przykład zabawy zaproponowano dzisiaj najmłodszym – ćwiczenie oddechowe zainspirowane wiosennym wietrzykiem i kolorową wiosną. Wystarczyło ozdobić palce ręki kolorowymi tasiemkami, wstążkami, serwetkami i naśladować szum wiatru przedłużając artykulację głoski „sz” (szszszsz…). Strumień powietrza sprawi, że wstążki zaczną falować. Ciekawe czy te wiosenne wietrzyki, które stworzyły dzisiaj dzieci w swoich domach rozwieją wszystkie chmurki? Jeśli tak, to w najbliższym czasie będzie świecić dla nas tylko i wyłącznie piękne, ciepłe słońce. Jedno jest pewne – zabawa na pewno była udana.
|
|